| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Młodociani, niepełnosprawni > Dofinansowanie pracownika niepełnosprawnego

Dofinansowanie pracownika niepełnosprawnego

Pracodawca, który zatrudnia osobę niepełnosprawną, może skorzystać z wielu form wsparcia. Najważniejszą z nich jest częściowa dopłata do wynagrodzeń.

Dokumentacja

Na pracodawcy otrzymującemu dofinansowanie spoczywa wiele obowiązków.

Musi on pamiętać, aby składać Funduszowi w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą:

  • miesięczne informacje o wynagrodzeniach, zatrudnieniu i stopniach niepełnosprawności pracowników niepełnosprawnych, z uwzględnieniem pracowników, u których stwierdzono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe lub epilepsję, oraz pracowników niewidomych,
  • wniosek o wypłatę miesięcznego dofinansowania za dany miesiąc.

Wskazaną dokumentację pracodawca przekazuje w formie dokumentu elektronicznego przez teletransmisję danych oraz pobiera drogą elektroniczną potwierdzenie wysłanej informacji lub wniosku, choć może tego dokonać również w formie dokumentu pisemnego.

W terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o wypłatę miesięcznego dofinansowania fundusz przekazuje na rachunek bankowy pracodawcy środki pieniężne w odpowiedniej kwocie oraz informuje go o sposobie jej ustalenia, jeżeli kwota ta różni się od tej wskazanej we wniosku.

Jeżeli funduszowi zdarzy się spóźnienie i pieniądze nie zostaną przekazane na czas, od kwoty należnej nalicza się odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.

W przypadku rozbieżności między kwotą zawnioskowaną a otrzymaną wątpliwości rozstrzyga również Prezes Zarządu Funduszu, od którego decyzji przysługuje odwołanie do ministra.

Wnioskodawca korzystający z dofinansowania ma obowiązek przechowywania dokumentacji pozwalającej na sprawdzenie zgodności przyznanej pomocy z przepisami przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy.

Podstawa prawna:

  • art. 26a–26c ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU z 2008 r. nr 14, poz. 92 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 9 stycznia 2009 r. w sprawie miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (DzU nr 8, poz. 43).
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych R. Ptak i Wspólnicy sp.k.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK