| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Młodociani, niepełnosprawni > Dofinansowanie pracownika niepełnosprawnego

Dofinansowanie pracownika niepełnosprawnego

Pracodawca, który zatrudnia osobę niepełnosprawną, może skorzystać z wielu form wsparcia. Najważniejszą z nich jest częściowa dopłata do wynagrodzeń.

Dokumentacja

Na pracodawcy otrzymującemu dofinansowanie spoczywa wiele obowiązków.

Musi on pamiętać, aby składać Funduszowi w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą:

  • miesięczne informacje o wynagrodzeniach, zatrudnieniu i stopniach niepełnosprawności pracowników niepełnosprawnych, z uwzględnieniem pracowników, u których stwierdzono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe lub epilepsję, oraz pracowników niewidomych,
  • wniosek o wypłatę miesięcznego dofinansowania za dany miesiąc.

Wskazaną dokumentację pracodawca przekazuje w formie dokumentu elektronicznego przez teletransmisję danych oraz pobiera drogą elektroniczną potwierdzenie wysłanej informacji lub wniosku, choć może tego dokonać również w formie dokumentu pisemnego.

W terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o wypłatę miesięcznego dofinansowania fundusz przekazuje na rachunek bankowy pracodawcy środki pieniężne w odpowiedniej kwocie oraz informuje go o sposobie jej ustalenia, jeżeli kwota ta różni się od tej wskazanej we wniosku.

Jeżeli funduszowi zdarzy się spóźnienie i pieniądze nie zostaną przekazane na czas, od kwoty należnej nalicza się odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.

W przypadku rozbieżności między kwotą zawnioskowaną a otrzymaną wątpliwości rozstrzyga również Prezes Zarządu Funduszu, od którego decyzji przysługuje odwołanie do ministra.

Wnioskodawca korzystający z dofinansowania ma obowiązek przechowywania dokumentacji pozwalającej na sprawdzenie zgodności przyznanej pomocy z przepisami przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy.

Podstawa prawna:

  • art. 26a–26c ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU z 2008 r. nr 14, poz. 92 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 9 stycznia 2009 r. w sprawie miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (DzU nr 8, poz. 43).
reklama

Autor:

aplikant adwokacki

Źródło:

POPON
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Michał Koralewski

Aplikant radcowski, ekspert w dziedzinie prawa handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »