| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Urlopy > Współczynnik ekwiwalentu pieniężnego za urlop w 2014 roku

Współczynnik ekwiwalentu pieniężnego za urlop w 2014 roku

Współczynnik ten służy do ustalania wysokości ekwiwalentu za 1 dzień urlopu, do którego pracownik nabył prawo w ciągu danego roku kalendarzowego, a którego nie wykorzystał w naturze. Ustala się go odrębnie w każdym roku kalendarzowym.

Współczynnik ekwiwalentu pieniężnego ustala się odejmując od liczby dni w danym roku łączną liczbę przypadających w tym roku niedziel, świąt oraz dni wolnych od pracy wynikających z 5-dniowego tygodnia pracy. Otrzymany wynik należy podzielić przez 12.

W 2014 roku jest:

  • 365 dni kalendarzowych,
  • 52 niedziele,
  • 11 dni świątecznych licząc z dniami świątecznymi wypadającymi w sobotę,
  • 52 dni wolne wynikające z rozkładu czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy.

Ekwiwalent pieniężny za urlop w 2015 roku

W związku z powyższym, wskaźnik wykorzystywany do obliczania wysokości ekwiwalentu pieniężnego za urlop w 2014 roku dla pracownika zatrudnionego w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku, w pełnym wymiarze czasu pracy wynosić będzie 20,83.

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na newsletter

W przypadku pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy, wartość współczynnika obniża się proporcjonalnie do jego wymiaru czasu pracy. Poniżej przedstawiamy wysokość współczynnika ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy w 2014 roku dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy.

  • ¼ etatu – współczynnik 5,21
  • ⅓ etatu - współczynnik 6,94
  • ½ etatu – współczynnik 10,42
  • ¾ etatu - współczynnik 15,62

Forum Kadry

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU20
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia kadrowego

Eksperci infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem Infor.pl »