| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Prawa i obowiązki > Przejęcie zakładu pracy - 7 najczęstszych błędów

Przejęcie zakładu pracy - 7 najczęstszych błędów

Przejście zakładu pracy przez nowego pracodawcę reguluje Kodeks pracy. Pomimo funkcjonowania przepisów kodeksowych w praktyce często przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę dochodzi do popełniania licznych uchybień. Jakich 7 najczęstszych błędów dopuszczają się w tej sytuacji pracodawcy?

Przekazanie ww. informacji jest obowiązkiem nie tylko pracodawcy zbywającego zakład pracy, ale również pracodawcy, który ten zakład pracy przejmuje, i powinno ono nastąpić co najmniej na 30 dni przed przewidywanym terminem przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę.

Powyższe informacje mogą być przekazane pracownikom w sposób dowolny, np. przez wywieszenie ich na tablicy ogłoszeń. Ze względów dowodowych oraz dla pewności, że wszyscy pracownicy zostali powiadomieni o przyczynach i skutkach przejęcia, warto jednak przedstawić każdemu pracownikowi formę pisemną z obowiązkiem złożenia na niej podpisu, potwierdzającego, że pracownik się z nią zapoznał. Ponadto informacja taka musi być przekazana również pracownikom nieobecnym w pracy, przebywającym np. na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, dłuższych zwolnieniach lekarskich itp.

Podstawa prawna:

  • art. 231, art. 2418 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 2014 r. poz. 1502; ost. zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 1662)
  • art. 261 ustawy z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (j.t. Dz.U. z 2014 r. poz. 167)
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »