| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Prawa i obowiązki > Komu należy doręczyć pisemne zakresy czynności

Komu należy doręczyć pisemne zakresy czynności

W naszym zakładzie w sezonie letnim pracuje do 60 osób zatrudnionych na stanowiskach biurowych i produkcyjnych. Pracownicy biurowi mają stałe angaże i pisemne zakresy czynności. Czy mamy obowiązek sporządzenia pisemnych zakresów czynności także pracownikom produkcyjnym?

PRZYKŁAD

Na podstawie zapisu w zakresie czynności „pracownik ma wykonywać inne polecenia przełożonych” kierownik kadr wydał polecenie pracownicy kadr, które nie było ujęte w tzw. zakresie czynności, obowiązków i odpowiedzialności. Polegało ono na sporządzeniu wykazu pracowników, którzy w ostatnich 6 miesiącach przebywali na zwolnieniach lekarskich. Polecenie było wiążące dla pracownicy, ponieważ odpowiadało rodzajowi pracy na tym stanowisku.

Zakres czynności jest ustalany jednostronnie przez pracodawcę i nie musi być uzgadniany z pracownikiem. Pracodawca może sporządzić zakres obowiązków na piśmie i dołączyć go od razu do umowy o pracę, ale może też doręczyć go pracownikowi później.

Podstawa prawna:

  • art. 29 § 1, art. 94 pkt 1, art. 100 § 1 Kodeksu pracy.

Orzecznictwo uzupełniające:

  • Odmowa przyjęcia i podpisania zakresu czynności ustalonego zgodnie z umową o pracę może stanowić uzasadnioną przyczynę jej wypowiedzenia. (Wyrok Sądu Najwyższego z 3 kwietnia 1997 r., I PKN 77/97, OSNP 1998/3/75)
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Wal

http://www.w-a-l.pl/

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »