| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Prawa i obowiązki > Czy można przenieść pracownika samorządowego na stanowisko równorzędne lub niższe

Czy można przenieść pracownika samorządowego na stanowisko równorzędne lub niższe

Chcemy przenieść pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym w obrębie własnego urzędu na równorzędne stanowisko urzędnicze lub niższe. Czy możemy to zrobić? Czy można przenieść tego pracownika do innego urzędu na równorzędne lub niższe stanowisko?

WAŻNE!

Pracownika samorządowego można przenieść na stanowisko równorzędne lub niższe w tym samym urzędzie za jego zgodą lub w drodze wypowiedzenia zmieniającego.

Pracownika samorządowego można natomiast przenieść do innego urzędu w trybie tzw. porozumienia pracodawców. W takiej sytuacji pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym na stanowisku urzędniczym kierowniczym, można za jego zgodą lub na jego wniosek przenieść do pracy w innym urzędzie w tej samej lub innej miejscowości (art. 22 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych). Przepisy nie wskazują, na jakie stanowisko można przenieść w tym przypadku pracownika. Ponieważ takie przeniesienie zawsze jest uzależnione od zgody pracownika, może to być przeniesienie zarówno na stanowisko niższe, jak i równorzędne.

WAŻNE!

Pracownika samorządowego można przenieść do pracy w innym urzędzie zarówno na niższe, jak i równorzędne stanowisko pracy.

Warunkiem przeniesienia pracownika do innego urzędu jest to, aby takie przeniesienie nie naruszało ważnego interesu dotychczasowego pracodawcy, a po stronie pracodawcy, który ma go zatrudnić, istniały ważne, uzasadnione przesłanki. W praktyce oznacza to wyrażenie zgody na przeniesienie przez obu pracodawców.

Przeniesienia dokonuje się na podstawie porozumienia między kierownikami urzędów – dotychczasowym i nowym (art. 22 ust. 1 i 2 ustawy o pracownikach samorządowych). W przypadku takiego przeniesienia do innego urzędu pracownikowi nie trzeba wydawać świadectwa pracy.

Podstawa prawna

  • art. 22 i art. 23 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458),
  • art. 42 Kodeksu pracy.
reklama

Autor:

prawnik, specjalista w zakresie prawa pracy

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Nasz Świat

Portal dla Polaków we Włoszech

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »