| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Czas pracy > Lista obecności pracowników

Lista obecności pracowników

Lista obecności pracowników jest jednym z dokumentów kadrowych. Powinna zawierać nazwę zakładu pracy, wskazanie okresu pracy, podpis kierownika oraz podpisy pracownika w każdym dniu obecności w pracy. Czy lista obecności pracowników jest obowiązkowa?

Pracodawca powinien poinformować pracowników o sposobie i zasadach potwierdzania obecności pracowników w pracy. Zazwyczaj zapisy dotyczące tej kwestii znajdują się w regulaminie pracy. Jeśli pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników i nie ma regulaminu pracy, wówczas sposób i zasady potwierdzania obecności pracowników w pracy określa się w poleceniach pracodawcy.

Lista obecności

Jak już wyżej zostało wspomniane, pracodawca ma pełną dowolność wyboru sposobu potwierdzania obecności pracownika w pracy. Podejmując decyzję dotyczącą tej kwestii pracodawcy biorą pod uwagę swoje potrzeby specyfikę zakładu pracy. Najczęściej wybierają listy obecności. Listy obecności zwykle tworzone są w formie tabeli. Pracownik podpisuje się własnoręcznie w odpowiedniej rubryce wskazującej na konkretny dzień pracy. Listę obecności umieszcza się w ogólnie dostępnym miejscu. Pracodawca lub upoważniona przez niego osoba zazwyczaj o wyznaczonej wcześniej godzinie własnym podpisem potwierdza zgodność zawartych w liście informacji ze stanem faktycznym.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 Nr 21, poz. 94 z późn. zm.)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

S&P Audyt Sp. z o.o.

Podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »