| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Czas pracy > Jaki wymiar czasu pracy obowiązuje w żłobkach po nowelizacji przepisów

Jaki wymiar czasu pracy obowiązuje w żłobkach po nowelizacji przepisów

Czy to prawda, że teraz – w związku z wejściem w życie tzw. ustawy żłobkowej – pracownicy żłobka, którzy pracowali po 7 godz. i 35 minut, pracują dłużej? Jeśli tak, to w jaki sposób trzeba ich o tym poinformować i do kiedy?

Wzór informacji o zmianie warunków zatrudnienia

@RY1@i65/2011/007/i65.2011.007.000.0030.001.jpg@RY2@

W każdej jednak opcji ujęcia wymiaru czasu pracy w umowach o pracę osób zatrudnionych w żłobkach dyrektor placówki musi ich poinformować o zmianie, m.in. obowiązującej ich dobowej i tygodniowej normie czasu pracy (art. 29 § 32 Kodeksu pracy). Informację trzeba przekazać pracownikom żłobków w ciągu miesiąca od zmiany warunków zatrudnienia, czyli do 3 maja 2011 r. Informacja ma mieć charakter zindywidualizowany i pisemny, i może przybrać dwie formy:

  • konkretną z podaniem dokładnych parametrów czasu pracy,
  • blankietową z odesłaniem do właściwych przepisów określających normy czasu pracy danej osoby.

Podstawa prawna

  • ustawa z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. Nr 45, poz. 235),
  • art. 42 i art. 43 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.),
  • art. 231,art. 29 § 32, art. 42, art. 129 Kodeksu pracy,
  • art. 32g ustawy z 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 ze zm.).

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »