| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Czas pracy > Jaki wymiar czasu pracy obowiązuje w żłobkach po nowelizacji przepisów

Jaki wymiar czasu pracy obowiązuje w żłobkach po nowelizacji przepisów

Czy to prawda, że teraz – w związku z wejściem w życie tzw. ustawy żłobkowej – pracownicy żłobka, którzy pracowali po 7 godz. i 35 minut, pracują dłużej? Jeśli tak, to w jaki sposób trzeba ich o tym poinformować i do kiedy?

Wzór informacji o zmianie warunków zatrudnienia

@RY1@i65/2011/007/i65.2011.007.000.0030.001.jpg@RY2@

W każdej jednak opcji ujęcia wymiaru czasu pracy w umowach o pracę osób zatrudnionych w żłobkach dyrektor placówki musi ich poinformować o zmianie, m.in. obowiązującej ich dobowej i tygodniowej normie czasu pracy (art. 29 § 32 Kodeksu pracy). Informację trzeba przekazać pracownikom żłobków w ciągu miesiąca od zmiany warunków zatrudnienia, czyli do 3 maja 2011 r. Informacja ma mieć charakter zindywidualizowany i pisemny, i może przybrać dwie formy:

  • konkretną z podaniem dokładnych parametrów czasu pracy,
  • blankietową z odesłaniem do właściwych przepisów określających normy czasu pracy danej osoby.

Podstawa prawna

  • ustawa z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. Nr 45, poz. 235),
  • art. 42 i art. 43 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.),
  • art. 231,art. 29 § 32, art. 42, art. 129 Kodeksu pracy,
  • art. 32g ustawy z 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 ze zm.).
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Danielewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »