| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Partner w biznesie

Partner w biznesie

Analiza przeprowadzonego po raz trzeci badania „European HR Barometer. HR Trends and Perspectives 2008-2010”* pokazała różnice między podejściem działów ds. HR i zarządu do kluczowych zadań, które powinny być realizowane przez specjalistów zarządzania kadrami. Dla przedstawicieli kierownictwa firm priorytetem była realizacja procesów i osiąganie wymiernych wyników, natomiast dla haerowców - wdrażanie procedur i systemów w organizacji.

Joanna Chylewska

konsultant zarządzający w Hewitt Associates

Mimo że osoby odpowiedzialne za zarządzanie ludźmi w firmie w coraz większym stopniu rozumieją specyfikę i zasady funkcjonowania biznesu, nadal sprawiają wrażenie, jakby żyły w „świecie równoległym”. Prowadzone przez nich działania, co prawda, nazywane są strategicznymi, jednak nadal nie mają bezpośredniego powiązania z celami biznesowymi i nie są - w większości przypadków - oceniane i rozliczane z tej perspektywy. Podczas gdy dyrektorzy personalni uważają się za partnerów biznesowych dla zarządów (a czasami nawet sami w nich zasiadają), ich klienci wewnętrzni mają na ten temat odmienną opinię. Nie oznacza to jednak, że w przypadku każdej badanej firmy dział HR funkcjonuje w oderwaniu od rzeczywistych wyzwań biznesu.

Przykładowo, jeżeli jednym z celów firmy jest pozyskanie nowego rynku na południu Polski, dział personalny powinien przygotować to przedsięwzięcie od strony kadrowej - zapewnić konkretną liczbę pracowników, którzy spełniają warunki określonego profilu, są przeszkoleni i gotowi do realizacji swoich działań, mają określone wynagrodzenie i odpowiednio przygotowane miejsce pracy. Biznesu nie interesuje, jakie narzędzia i systemy umożliwiają haerowcom realizację takiego celu.

Osiągnięcia działu HR powinny być promowane wewnątrz organizacji. Jednym ze sposobów jest prowadzenie cyklicznych badań potrzeb i zadowolenia działów biznesowych ze wsparcia ze strony personalnych, a następnie informowanie o realizowanych działaniach w kontekście odpowiedzi na te konkretne potrzeby, a także komunikowanie korzyści, jakie biznesowi te działania przynoszą. Taka inicjatywa zwiększy nie tylko świadomość biznesową działów ds. HR, ale także pomoże przedstawicielom biznesu lepiej zrozumieć wpływ działań w obszarze HRM na osiągnięcie ich zawodowego sukcesu.

PRZYPIS

* Badanie zostało przeprowadzone przez European Economic and Social Commitee - Emloyers' Group i firmę Hewitt Associates jesienią 2007 roku

Halina Guryn

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami; współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi; od 1999 roku jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”

Kontakt:

halinaguryn@op.pl

 

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chrzanowska

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu w ING Lease.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »