| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

W dużych i nowoczesnych firmach system zarządzania informacją kadrowo-płacową jest podstawą współpracy na linii pracodawca-pracownik. Wszystkie procesy związane z zatrudnieniem nowej osoby lub obsługi HR muszą być łatwo i szybko dostępne. Dlatego przedsiębiorcy często decydują się na outsourcing usług kadrowo-płacowych.

Nowość na rynku – infolinia pracownicza

Firmy specjalizujące się w HR proponują zazwyczaj zaimplementowanie portalu pracowniczego – rozwiązania IT, które umożliwia pracownikom szybki dostęp do informacji związanych z urlopami, zwolnieniami lekarskimi, delegacjami i innych danych personalnych. Czy jednak dostęp online jest tym samym, co komunikacja z działem HR?

- Możliwości technologiczne w dzisiejszych czasach pozwalają nam na przesyłanie informacji i komunikowanie się z pracownikami elektronicznie. Należy jednak pamiętać że, aby przyzwyczaić pracowników do korzystania z dostępnych narzędzi, niezbędna jest przystępność i użyteczność tych rozwiązań. . Firmy świadczące usługi outsourcingowe w obszarze HR powinny świadomie przechodzić transformację cyfrową – wspólnie z pracownikami. Pamiętając jednak, że w erze cyfryzacji i procesach obsługiwanych automatycznie muszą uczestniczyć ludzie – szczególnie na etapie ich wdrażania. W przypadku naszej firmy, z racji skali działalności i rozproszonej struktury, kontakt telefoniczny okazał się  najlepszym rozwiązaniem. Dzięki uruchomieniu infolinii pracowniczej udało nam się zdobyć zaufanie i zbudować wiarygodność, o czym świadczy liczba kontaktów obsługiwanych przez nas na poziomie 100 000 tys. w skali roku – mówi Monika Wójcik z firmy Impel Business Solutions, która jako jedna z pierwszych spółek w kraju zdecydowała się na wprowadzenie nowego rozwiązania.

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Infolinia a portal pracowniczy

Portal pracowniczy zapewnia dostęp do wcześniej wskazanych informacji, natomiast infolinia pozwala na poruszanie kwestii bardziej złożonych. Konsultanci mogą odpowiadać na pytania dotyczące sposobu naliczenia zasiłków i wypłaty, potwierdzić niezwłocznie wpłynięcie e-zwolnienia, wyjaśnić szczegółowo zagadnienia związane z urlopem macierzyńskim lub tacierzyńskim, ubezpieczeniem grupowym czy pomóc w wypełnieniu druku delegacji.

– Konsultanci obsługujący infolinię pracowniczą to specjaliści z zakresu kadr i płac oraz księgowości. Różnią się od pracowników operacyjnych tym, że ich głównym obowiązkiem jest udzielanie informacji. W przeciwieństwie do księgowej, czy koordynatora HR nie mają innych powinności służbowych – zauważa Monika Wójcik. – To sprawia, że są empatyczni i mają indywidualne podejście. Naprawdę zależy im na pozytywnym i jak najszybszym dostarczeniu informacji rozmówcy, a tym samym zakończeniu sukcesem każdego zgłoszenia. – zwraca uwagę ekspert.

Infolinia jest ponadto nośnikiem informacji o wdrażanych innowacjach w obsłudze – ważnych z punktu widzenia pracowników i bezpieczeństwa komunikacyjnego. - Przykładem mogą być paski wynagrodzeń, których forma przekazania pracownikowi uległa zmianie – z papierowej na elektroniczną. Pracowników nie trzeba było przekonywać, że informacja elektroniczna jest trwalsza i szybciej dostępna –oczekiwali jednak od nas dodatkowego wsparcia przy interpretacji danych wykazanych na dokumencie – wyjaśnia Monika Wójcik

Portal pracowniczy nie jest dostępny dla każdej grupy pracowników. Firmy, które mają największy problem z dotarciem z informacjami do pracowników, to duże przedsiębiorstwa produkcyjne zatrudniające często osoby bez dostępu do komputera lub obcokrajowców. W ich przypadku tylko bezpośredni kontakt z ekspertem jest w stanie zapewnić potrzebne wyjaśnienia i naprawdę pomóc pracownikowi.  Infolinia zapewnia tyle czasu i uwagi, ile wymaga pozytywne rozwiązanie sprawy. I, co niezwykle istotne, może być realizowana jako samodzielna usługa - dodaje Monika Wójcik.

Oczami pracowników

Infolinia pracownicza to duży krok w usprawnieniu komunikacji z pracownikiem. - W zmieniającej się rzeczywistości i umacniającym się rynku pracownika namawiamy pracodawców do zwrócenia uwagi na przekazywane pracownikom informacje, ich merytorykę i rzetelność. Dzięki statystykom wiemy, że pracownicy wybierają naszą infolinię jako podstawowe źródło informacji, a analizując zgłoszenia na przestrzeni obsługiwanych miesięcy wysyłamy powiadomienia sms lub maile wyprzedzające  możliwe zapytania. Dzięki takiemu podejściu zapewniamy pracownikowi i stały kompleksowy dostęp do informacji – mówi ekspert IBS.

Trzeba pamiętać także, że infolinia posługuje się wrażliwymi danymi osobowymi, dlatego musi posiadać skuteczne zabezpieczenia i odpowiednie systemy identyfikacji rozmówcy. – Profesjonalna infolinia pracownicza jest nie tylko narzędziem komunikacji, ale przede wszystkim źródłem wiedzy dla pracowników i pracodawcy a także sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy wewnątrz i na zewnątrz firmy – podsumowuje ekspert IBS.

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

EXCO A2A Polska

EXCO A2A Polska (www.exco.pl) jest polską filią Grupy EXCO (www.exco.fr) France, sieci niezależnych biur działających w zakresie audytu, ekspertyz księgowych oraz doradztwa.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK