| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Marka pracodawcy

Marka pracodawcy

Budowanie wizerunku pracodawcy tematem przewodnim VII edycji Kongresu KadryPołączenie różnych dyscyplin podczas jednej konferencji dało niezwykły efekt synergii. Można by się zastanawiać, po co tematyka marketingowa w programie kongresu dla haerowców? Tymczasem spojrzenie na dziedzinę zarządzania kapitałem ludzkim przez pryzmat budowania wizerunku czy marki okazało się sukcesem.

Budowanie wizerunku pracodawcy tematem przewodnim VII edycji Kongresu Kadry

Prawie 600 uczestników, ponad 50 wykładów w ciągu dwóch dni, bardzo dobre opinie słuchaczy na temat jakości przedstawianych prezentacji - to pierwsze wrażenia po ostatnim Kongresie Kadry, który odbył się 14-16 kwietnia w Warszawie. Organizatorem była Fundacja Obserwatorium Zarządzania i Nowoczesna Firma.

Silną stroną Kongresu Kadry byli tym razem prelegenci zagraniczni (a zwłaszcza mówiący o przywództwie John Scherer) oraz mówcy opowiadający o praktyce zarządzania.

- Kilka razy w trakcie kongresu musieliśmy przemieszczać do większych sal te wykłady, na których frekwencja była dla nas, organizatorów, zaskoczeniem - przyznaje Małgorzata Gogolimska z Nowoczesnej Firmy. Dotyczyło to głównie studiów przypadków i praktyków powołujących się na własne doświadczenia z biznesu. Czasem takie przemieszczenie nie było możliwe - a szkoda.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się też tematy niejako na peryferiach zarządzania kapitałem ludzkim, jak np. społeczna odpowiedzialność biznesu, wolontariat pracowniczy czy corporate wellness (traktowane jako holistyczne podejście do dobrostanu pracownika, łączące idee godzenia pracy i życia, dbałość o zdrowie zatrudnionych itp.).

Podczas siedmiu sesji panelowych każdy z uczestników miał do wyboru siedem prezentacji.

Uczestnicząc w całej konferencji odniosłem przyjemne wrażenie, że część teoretyczna (statystyki, idee), choć również mocno osadzona w praktyce i badaniach, znalazła się w części plenarnej i poza jednym wyjątkiem nie była powtarzana podczas przedstawiania studiów przypadków. Często podczas różnych konferencji grzechem prelegentów praktyków jest chęć osadzania swojego doświadczenia biznesowego w jakiejś metodologii czy poparcie każdego kolejnego wykładu tymi samymi statystykami (np. ilu Polaków wyemigrowało, o ile procent wzrosły wynagrodzenia itp.). Te dane statystyczne, pokazujące nie tylko dzisiejszy rynek pracy, ale i prognozy na jutro czy za dziesięć lat, mogliśmy poznać podczas wystąpienia ministra Michała Boniego w części plenarnej.

Paweł Berłowski

Jolanta Skrzyszowska

HR Manager, Big Five X Sp. z o.o.

Decydując się na udział w konferencjach dla profesjonalistów ds. HR, szukam dwóch elementów: inspiracji lub praktycznych rozwiązań. Na tym kongresie znalazłam obie te rzeczy. Wykłady Judith Leary-Joyce i Johna Scherera były porywające - wspaniali mówcy, niezwykłe osobowości, duże doświadczenie zawodowe i życiowe. Zresztą takich zajęć i wykładów z pogranicza wiedzy czysto zawodowej (z obszaru HRM oczywiście) i wiedzy „ogólnożyciowej” było na konferencji sporo, np. świetny wykład Jarosława Chybickiego z ProFirmy o szczęściu (okazuje się, iż badania potwierdzają, że pieniądze szczęścia nie dają). Ale było też sporo wiedzy bardzo praktycznej, dzielenia się konkretnymi doświadczeniami oraz interesujące case studies. Na przykład panie Beata Gil (EFL) i Małgorzata Barejka (FPL) dzieliły się swoimi doświadczeniami z wdrożenia badania opinii pracowników - szczegółowo odsłaniając warsztat całego procesu, rodzaje użytych skal, plusy i minusy, wnioski praktyczne.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kratki.pl Marek Bal

Ekspert w dziedzinie wkładów kominkowych powietrznych, z płaszczem wodnym, pieców wolnostojących, biokominków, kratek kominkowych, obudów oraz elementów potrzebnych do montażu kominków.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »