REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak stworzyć wizerunek dobrego pracodawcy?

Firmy zastanawiają się, czemu tak trudno im znaleźć chętnych do pracy. Dlaczego nikt nie chce dla nich pracować? Krótki research w Google i… wszystko jasne. „Najgorszy pracodawca na jakiego trafiłam”, „zero szacunku do pracownika”... a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Eksperci z agencji pracy Jobs Plus radzą, jak sobie poradzić w takiej sytuacji.

Autopromocja

Najpierw znajdź

Coraz więcej jest portali, gdzie kandydaci do pracy albo pracownicy mogą wyrazić swoją opinię na temat firmy. Na niektórych ludzie piszą pod swoim nazwiskiem, na innych – są anonimowi. Pierwszym krokiem niech będzie wpisanie nazwy firmy w Google i odnalezienie wszystkich opinii. Sprawdź, jak duża jest skala twojego problemu.

- Najbardziej zachęcam jednak do tego, by monitorować komentarze na bieżąco. Kiedy uzbiera się ich duża ilość, trudno będzie nam nad nimi zapanować – mówi Aneta Dziadkowiec, HR Manager z agencji pracy Jobs Plus. Nie warto udawać, że problem nie istnieje! Zamiast tego, trzeba jak najszybciej się z nim zmierzyć.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Zrób rachunek sumienia

Znalazłeś jeden z portali, gdzie aż roi się od nieprzyjemnych wpisów. Zapoznaj się z nimi dokładnie i zweryfikuj, czy mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości, a może są tylko wytworem hejterów? W wielu przypadkach to konstruktywne głosy i opisy konkretnych sytuacji, które sprawiały, że w firmie nie pracuje się dobrze. Despotyczny szef, stresująca atmosfera czy niskie zarobki – to czas na rachunek sumienia i odpowiedź na pytanie, czy przypadkiem anonimowy użytkownik nie ma racji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zabierz głos

Nigdy nie zostawiaj złych opinii bez odpowiedzi. Konstruktywny dialog może w znacznym stopniu poprawić twoją sytuację, nawet jeśli wydaje się, że jest beznadziejna. Po pierwsze, oznacza, że interesujesz się, jak firmę odbierają inni. Po drugie, że opinie byłych pracowników nie są ci obojętne i nawet jeśli do tej pory było źle – dążysz do zmiany. Możesz być pewien, że kandydaci do pracy skrupulatnie sprawdzą, co inni mówią o organizacji. Lepiej więc, by zobaczyli, że firma jest skora do dialogu.

Oto kilka zasad, których warto się trzymać, odpisując na negatywne opinie:

  1. Odpowiadaj indywidualnie na każdy komentarz, nie używaj utartych frazesów.
  2. Jeśli sytuacja tego wymaga, napisz sprostowanie. W przypadkach spornych zapraszaj do bezpośredniego kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy.
  3. Nie zarzucaj kłamstwa, nie obrażaj.
  4. Dawaj wyraźnie do zrozumienia, że zależy ci na wszystkich opiniach i że wyciągniesz z nich wnioski. Jeśli potrzeba, nie wahaj się użyć słowa „przepraszam”.
  5. Udzielaj odpowiedzi na zadawane pytania, np. o szczegóły oferty lub zarobki. Zachęcaj do kontaktu z przedstawicielem firmy, w celu uzyskania konkretniejszych informacji.
  6. Bądź pozytywny, nastawiony na dialog i chęć pomyślnego rozwiązania każdego sporu.

Pamiętaj, że możesz również poprosić o usunięcie opinii, gdy nie mają one nic wspólnego z prawdą, są krzywdzące lub obraźliwe. W innych przypadkach nawet usunięcie nic nie da – jeśli faktycznie coś jest nie tak w organizacji, musisz liczyć się z tym, że kwestią czasu jest pojawienie się nowych negatywnych komentarzy.

Najważniejsze jednak będzie, by ze wszystkich opinii wyciągnąć wnioski. Niech będą one podstawą do pozytywnych zmian w firmie. Wsłuchaj się w głos użytkowników, zastanów się, czy mają rację i zrób wszystko, by kolejni pracownicy nie mieli powodów do narzekań na forach internetowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Od 1 kwietnia 2024 r. można zdecydować o przekazaniu części składki emerytalnej na subkonto w ZUS albo do OFE

    1 kwietnia 2024 r. zostanie otwarte tzw. okienko transferowe w ramach II filaru emerytalnego. Osoby ubezpieczone mogą zdecydować, czy przenieść część składki emerytalnej z ZUS do otwartego funduszu emerytalnego (OFE). Na podjęcie decyzji mają czas do 31 lipca br.

    Praca za granicą. 30-lecie EURES - sieć łączy pracowników i pracodawców w UE

    To już 30 lat Polski w EURES - sieć łączy pracowników i pracodawców w UE. Departament Rynku Pracy
    Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje, że EURES to platforma, która umożliwia znalezienie pracy i pracownika w ramach UE. Obejmuje ona aż 31 krajów i niemal 1000 doradców. Wiele osób zastanawia się: gdzie najłatwiej znaleźć pracę za granicą? Z jakiej agencji wyjechać do pracy za granicę? Jak wyjechać do pracy za granicę? Dzięki swobodnemu przepływowi pracowników w ramach UE oraz Szwajcarii, Islandii, Lichtensteinem i Norwegią można bezpiecznie znaleźć pracę - wystarczy zarejestrować się i zamieścić swoje CV na Europejskim Portalu Mobilności Zawodowej www.eures.europa.eu. i postępować zgodnie z instrukcjami.

    ZUS: Od 1 kwietnia 2024 r. wyższe kwoty odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej

    1 kwietnia 2024 r. zwiększą się kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczony otrzyma 1431 zł. W razie śmierci ubezpieczonego kwota jednorazowego odszkodowania dla małżonka lub dziecka wzrośnie do 128799 zł.

    Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce! Sprawdź, kogo poszukują pracodawcy.

    Jaki zawód jest najbardziej poszukiwany w Polsce? Kogo na polskim rynku pracy brakuje nawet bardziej niż kierowców i informatyków? Kompetencje tych pracowników są niezbędne do uruchamiania nowych, dużych inwestycji.

    REKLAMA

    Pracownicy urzędów państwowych. Będą nowe przepisy o czasie pracy w urzędach

    Prezes Rady Ministrów określi w rozporządzeniu zasady ustalania przez kierowników urzędów czasu pracy urzędów, w których są zatrudnieni urzędnicy państwowi oraz inni pracownicy. Nowe przepisy mają m.in. na celu umożliwienie zastosowania bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie organizacji pracy urzędów.

    Decyzja o potrzebie wsparcia – kto wydaje i ile się czeka?

    Decyzja ustalająca poziom potrzeby wsparcia jest niezbędna dla osoby niepełnosprawnej do uzyskania świadczenia wspierającego. Kto wydaje decyzję o potrzebie wsparcia i ile się czeka? Gdzie złożyć wniosek?

    Pracownicy domowi i globalny kryzys opiekuńczy nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi

    Rośnie globalne zapotrzebowanie na płatną opiekę, czy to nad osobami starszymi czy nad osobami niepełnosprawnymi. Coraz więcej państw na całym świecie, w tym szczególnie w UE boryka się z kryzysem opiekuńczym. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) szacuje, że kobiety stanowią trzy czwarte z 75,6 miliona pracowników domowych na całym świecie. Konieczne jest zapewnienie im ochrony w zatrudnieniu, w tym ochrony ubezpieczeniowej. MOP alarmuje o implementację przepisów. Praca domowa jest w dalszym ciągu niedoceniana i niedostrzegana oraz że w znacznej części jest wykonywana przez kobiety i dziewczęta, z których wiele jest migrantkami lub członkami społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji i które są w szczególny sposób narażone na łamanie praw człowieka i pracownika, molestowanie seksualne czy dyskryminację. Czas to zmienić!

    Kolejne podwyżki w budżetówce. Jakie będą wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych?

    Wzrosną wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych. Minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego tych pracowników będą wynosiły od 4190 zł do 4640 zł. Natomiast maksymalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego będą wynosiły od 6000 zł do 12720 zł.

    REKLAMA

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

    Podwyżki w budżetówce. Nowelizacja przepisów o wynagradzaniu pracowników administracji rządowej i innych jednostek

    Szykują się podwyżki dla kolejnych grup pracowników budżetówki. Do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił zapis o kolejnym projekcie rozporządzenia. Chodzi o rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.

    REKLAMA