| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Zdobądź szacunek jako lider zespołu

Jeśli jesteś liderem zespołu lub aspirujesz do takiego tytułu - powinieneś zdawać sobie sprawę, że bez zyskania respektu w oczach podwładnych nie osiągniesz zamierzonych celów. Przekonanie do siebie współpracowników wymaga nie tylko sporej dozy Twojego wysiłku, ale również większych nakładów czasowych. I choć nie istnieje jedna, uniwersalna rada, by osiągnąć taki cel – przedstawiamy kilka prostych kroków, które pomogą Ci efektywniej zyskać przychylność członków swojego zespołu.

1. Utrzymaj pozytywne nastawienie

Jak pokazuje praktyka – ludzie rzadko słuchają, a tym bardziej przestrzegają poleceń liderów, którzy cechują się negatywnym nastawieniem lub są życiowymi pesymistami. Taką postawą z jednej strony wysyłasz sygnał, że jesteś osobą, której nie da się lubić lub z drugiej – bardziej możesz wywołać strach, a nie respekt. Zarażaj ludzi optymizmem i pokaż, że jest to jeden z kluczy do osiągnięcia zamierzonych celów – radzi Małgorzata Majewska.

2. Bądź zawsze dostępny dla każdego pracownika

Pamiętaj, że polityka tzw. otwartych drzwi silniej jednoczy zespół, a Ciebie pokazuje jako człowieka, który liczy się ze zdaniem pracowników i pozwala im głośno wyrażać swoje opinie. Ważne również, by Twoi ludzie czuli, że mogą przyjść do Ciebie z każdym problemem, a Ty wspomożesz ich dobrą radą.

Rekomendowany produkt: 100 pytań o urlopy wypoczynkowe + CD

3. Pomagaj każdemu

Nieważne jak bardzo jesteś zajęty – w Twoim interesie jest pomaganie współpracownikom, którzy nie radzą sobie w codziennych obowiązkach. Nie bój się pochylić nad każdym indywidualnie, bo Ty jesteś dla nich swego rodzaju przewodnikiem i to od Ciebie będą uczyć się najwięcej. Bądź autorytetem. 

4. Wyznaczaj zadania

Efektywne delegowanie jest ważną częścią stawania się dobrym liderem. Zrozum, że pracownicy chcą rozwijać swoje umiejętności, więc dopasuj zadania do ich poziomu wiedzy oraz oceń, czy dzięki nim będą mogli podnosić kompetencje. Następnie pozwól im działać i nie wyręczaj ich. Dzięki temu będą czuli, że im ufasz i dajesz im szansę na rozwinięcie skrzydeł.

Zapraszamy na FORUM

5. Bądź aktywnym słuchaczem

Kiedy współpracownicy poszukują możliwości rozmowy z Tobą, okaż im zainteresowanie i entuzjazm. Podczas konwersacji patrz im w oczy, potwierdzaj, że rozumiesz ich punkt widzenia i delikatnie wtrącaj swoje zdanie. Nigdy nie patrz nerwowo na zegarek, nie pośpieszaj wypowiedzi czy nie udawaj znudzonego. Zdobędziesz szacunek swoją proaktywną postawą – podkreśla Małgorzata Majewska.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »