| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Zalety pracowników 50+

Zalety pracowników 50+

Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?

Kompetencje starszych na wagę złota

Każde z pokoleń obecnych na rynku pracy ma swoje mocne i słabe strony. Kluczem do efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim jest umiejętne wykorzystanie zalet i potencjału tkwiącego w każdej z grup pracowników. To samo tyczy się dojrzałej kadry.  – Pracownicy z grupy 50+ to przede wszystkim osoby z bogatym, długoletnim doświadczeniem oraz ogromną, imponującą wiedzą. Są zwykle dobrze zorganizowani, punktualni, bardzo rzetelni i zaangażowani. Ich niewątpliwą cechą jest ponadto lojalność – są często przywiązani do miejsca pracy i pełnionej funkcji, cenią sobie poczucie stabilizacji i dlatego potrafią pozostać w jednej firmie aż do emerytury – komentuje Dyrektor personalny Edyta Zarecka z Sitech Sp. z o.o., firmy znajdującej się w gronie Członków Instytucjonalnych PSZK. Lojalność jest cechą szczególnie cenioną przez firmy – zwłaszcza, że obecnie coraz więcej pracowników aktywnych na rynku pracy nie ma problemu z mobilnością w poszukiwaniu lepszych ofert pracy, co przekłada się na rosnący poziom rotacji w firmach oraz wzmożoną walkę o talenty. 

Mentor idealny

Dużym atutem dojrzałych pracowników jest ich komunikatywność, brak konfliktowości oraz dbałość o miłą atmosferę. Chętnie też dzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami z przedstawicielami młodszych pokoleń w firmie, co jest uwzględniane przez menedżerów w polityce zarządzania wiekiem oraz współpracy międzypokoleniowej w organizacji. - Dojrzali pracownicy bardzo dobrze odnajdują się w roli mentorów, którzy wprowadzają nowych pracowników bądź stażystów czy praktykantów w specyfikę funkcjonowania firmy oraz stanowią dla nich wsparcie w adaptacji do nowego środowiska pracy. Są dobrymi nauczycielami, którzy przekazują swoją wiedzę młodszym pracownikom. Wartością dodaną programów mentoringowych jest budowanie relacji międzypokoleniowej w firmie, która pozwala lepiej zrozumieć wzajemne potrzeby i oczekiwania, a także usprawnia transfer wiedzy wewnątrz organizacji – komentuje Zbigniew Miedziński, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w LG Display, firmie znajdującej się w gronie Członków Instytucjonalnych PSZK. W niektórych branżach, po przekroczeniu konkretnego wieku, pracownicy tracą część uprawnień, dlatego przyjęcie przez nich roli mentora stanowi remedium na ograniczone możliwości wykonywania swojej pracy i uwolnione zasoby czasowe.

Starzenie się polskich pracowników

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »