| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wellness w firmie (1)

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Moda czy potrzeba firmy?

W ostatnim czasie wellness stał się faktycznie dosyć modny – prowadzenie zdrowego trybu życia, a także dbanie o siebie jest teraz w dobrym tonie. Ale czy rzeczywiście nie jest to realna potrzeba dzisiejszych czasów? Żyjemy w permanentnym stresie, tempie, za którym nie nadążamy, sklepy serwują nam niezdrowe jedzenie, a praca staje się ważniejsza niż życie rodzinne. W odpowiedzi na tę sytuację potrzebujemy większej świadomości, różnorodności środków i narzędzi, wiedzy, które pozwolą zapobiegać negatywnemu wpływowi dzisiejszej cywilizacji na nasze życie. Te zmiany dotyczą również biznesu.

Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia pracowników - integracja europejska

Pracodawca musi dziś sprostać nowym wyzwaniom, które mają wpływ na jakość pracy jego pracownika. Są to: konieczność radzenia sobie z ciągłymi zmianami, ogrom informacji do przyswojenia, praca w stresie, choroby związane z siedzącym trybem pracy przy komputerze, ale i wymóg elastyczności i dyspozycyjności pracownika, które zaburzają jego balans między pracą a życiem osobistym, i wiele innych. Warto więc pomyśleć o narzędziach, które będą wspierać pracownika i dadzą mu nową jakość pracy. Ponadto współczesny pracownik jest bardziej wymagający i znacznie śmielej wyraża swoje oczekiwania co do warunków pracy. Wszystko to oznacza, że atrakcyjność pracodawcy na rynku pracy coraz bardziej wymaga nowego spojrzenia na zarządzanie ludźmi.

Czy w obliczu tych faktów wellness może być jedynie przejściową modą, czy jest absolutną koniecznością? Globalnie ujmując, z pewnością jest niezbędny. Czy jednak w konkretnej firmie stanie się modą, czy efektywnym narzędziem strategii, zależy wyłącznie od pracodawcy. Mądry pracodawca będzie oczekiwał długofalowych efektów takich działań. Z moich ponad 12-letnich doświadczeń w tym obszarze, również na rynku międzynarodowym, wynika, że o zwrotach z inwestycji można mówić w przypadku minimum trzyletnich programów i są one bardzo wysokie.

Programy corporate wellness to wielka szansa na uruchomienie niewykorzystanego potencjału organizacji. A dodatkowo okazja do wpisania się w trend nowoczesnego pracodawcy czy świadomego pracownika. Wszak w modzie jest być dobrym, prospołecznym i dbającym o swoich ludzi pracodawcą, jak również zadowolonym i spełnionym zawodowo pracownikiem w stylu eko.

Odpowiedzialność menedżera za zdrowie pracowników

Więcej przeczytasz w czasopiśmie Personel i Zarządzanie >>>

Autor:

Prekursorka wellnessu korporacyjnego w Polsce. Trener psychologii biznesu, coach, nauczyciel świadomego rozwoju. Założycielka i prezes grupy szkoleniowo-doradczej PRODIALOG, beata.dyraga@prodialog.pl

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Wellness w firmie (1). / Fot. Fotolia
Wellness w firmie (1). / Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Masterlease Polska

Firma leasingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »