| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wellness w firmie (1)

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Moda czy potrzeba firmy?

W ostatnim czasie wellness stał się faktycznie dosyć modny – prowadzenie zdrowego trybu życia, a także dbanie o siebie jest teraz w dobrym tonie. Ale czy rzeczywiście nie jest to realna potrzeba dzisiejszych czasów? Żyjemy w permanentnym stresie, tempie, za którym nie nadążamy, sklepy serwują nam niezdrowe jedzenie, a praca staje się ważniejsza niż życie rodzinne. W odpowiedzi na tę sytuację potrzebujemy większej świadomości, różnorodności środków i narzędzi, wiedzy, które pozwolą zapobiegać negatywnemu wpływowi dzisiejszej cywilizacji na nasze życie. Te zmiany dotyczą również biznesu.

Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia pracowników - integracja europejska

Pracodawca musi dziś sprostać nowym wyzwaniom, które mają wpływ na jakość pracy jego pracownika. Są to: konieczność radzenia sobie z ciągłymi zmianami, ogrom informacji do przyswojenia, praca w stresie, choroby związane z siedzącym trybem pracy przy komputerze, ale i wymóg elastyczności i dyspozycyjności pracownika, które zaburzają jego balans między pracą a życiem osobistym, i wiele innych. Warto więc pomyśleć o narzędziach, które będą wspierać pracownika i dadzą mu nową jakość pracy. Ponadto współczesny pracownik jest bardziej wymagający i znacznie śmielej wyraża swoje oczekiwania co do warunków pracy. Wszystko to oznacza, że atrakcyjność pracodawcy na rynku pracy coraz bardziej wymaga nowego spojrzenia na zarządzanie ludźmi.

Czy w obliczu tych faktów wellness może być jedynie przejściową modą, czy jest absolutną koniecznością? Globalnie ujmując, z pewnością jest niezbędny. Czy jednak w konkretnej firmie stanie się modą, czy efektywnym narzędziem strategii, zależy wyłącznie od pracodawcy. Mądry pracodawca będzie oczekiwał długofalowych efektów takich działań. Z moich ponad 12-letnich doświadczeń w tym obszarze, również na rynku międzynarodowym, wynika, że o zwrotach z inwestycji można mówić w przypadku minimum trzyletnich programów i są one bardzo wysokie.

Programy corporate wellness to wielka szansa na uruchomienie niewykorzystanego potencjału organizacji. A dodatkowo okazja do wpisania się w trend nowoczesnego pracodawcy czy świadomego pracownika. Wszak w modzie jest być dobrym, prospołecznym i dbającym o swoich ludzi pracodawcą, jak również zadowolonym i spełnionym zawodowo pracownikiem w stylu eko.

Odpowiedzialność menedżera za zdrowie pracowników

Więcej przeczytasz w czasopiśmie Personel i Zarządzanie >>>

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Prekursorka wellnessu korporacyjnego w Polsce. Trener psychologii biznesu, coach, nauczyciel świadomego rozwoju. Założycielka i prezes grupy szkoleniowo-doradczej PRODIALOG, beata.dyraga@prodialog.pl

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Wellness w firmie (1). / Fot. Fotolia
Wellness w firmie (1). / Fot. Fotolia

Ceny transferowe. Jak przygotować firmę do kontroli podatkowej78.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcowska Mariusz Boruch

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »