| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wellness w firmie (1)

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Patrząc na całe zagadnienie logicznie – kiedy na naszej osobistej skali ważności coś rośnie, a tak się obecnie dzieje z tematem harmonii życiowej i zdrowia – rośnie tym samym atrakcyjność kogoś, kto może nam takie wartości zapewnić.

Dla współczesnego pracownika pracodawca, który dba o jego work-life balance, ergonomię pracy, zapewnia dostęp do rozwoju własnego i pomaga zadbać o zdrowie, będzie pracodawcą bardziej atrakcyjnym i docenianym. Trend ten będzie się pogłębiał wraz z dalszym wzrostem świadomości zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy.

Program antynikotynowy dla pracowników

Programy corporate wellness

W związku z rosnącym znaczeniem programów corporate wellness przeprowadza się w tym obszarze coraz więcej badań. Na przykład badania przeprowadzone przez Creating Sustainable Performance w 2012 roku na ponad 1200 menedżerach średniego i wyższego szczebla wskazują, że odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, profilaktyka zdrowia, możliwość relaksu i zapewnienie warunków sprzyjających zachowaniu równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, wpływają na to, jak pracujemy. Zadowolony i zrównoważony pracownik:

  • ma o 16 proc. wyższą wydajność pracy,
  • wykazuje o 32 proc. wyższe zaangażowanie w pracy,
  • odczuwa o 46 proc. większą satysfakcję z pracy,
  • ma o ponad 130 proc. niższą podatność na wypalenie zawodowe.

Siła programów corporate wellness jest ogromna. Inwestowanie w działania profilaktyczne dotyczące zarówno zdrowia fizycznego, jak i psychicznego pracownika, jest dla firm dużo bardziej opłacalne niż późniejsze ponoszenie kosztów zwolnień lekarskich czy obniżonej efektywności.

Pozapłacowe bonusy dla pracowników

Zanim jednak pracodawca zdecyduje się na taką inwestycję, powinien pamiętać, że wellness w firmie to przede wszystkim kwestia spójnej, konsekwentnej i konkretnej strategii komunikacyjnej danej firmy – to nie tylko warsztaty aktywności czy rozwoju osobistego. Odpowiednio dobrany język, argumentacja, przykłady, kanały komunikacji oraz odpowiednia tożsamość wizualna tworzą programy, które na stałe można zapisać w kulturze organizacyjnej firmy. Dobry program wellness wprowadza konkretne zmiany w zachowaniach, a nawet i postawach ludzi, którzy w założeniu mają być lojalni, zdrowsi i bardziej pozytywnie nastawieni do życia i pracy. Trzeba wiedziec´ jednak, że nie polegają one na jednorazowej akcji w postaci dnia zdrowia, wyjazdu do SPA czy wykupieniu dla wszystkich karty na zajęcia sportowe. To długoterminowe programy poprzedzone analiza? potrzeb. Ich wdrożenie wymaga profesjonalnej wiedzy i doświadczenia.

reklama

Autor:

Prekursorka wellnessu korporacyjnego w Polsce. Trener psychologii biznesu, coach, nauczyciel świadomego rozwoju. Założycielka i prezes grupy szkoleniowo-doradczej PRODIALOG, beata.dyraga@prodialog.pl

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Wellness w firmie (1). / Fot. Fotolia
Wellness w firmie (1). / Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA

Dom Maklerski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »