| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Trzecią rolą CLO jest inicjowanie i sponsorowanie zmiany w organizacji. CLO powinien znać metody i narzędzia wspierające dokonywanie zmian w organizacji jak również wspierające postawę zaangażowania przejawiającą się m.in. w innowacyjnym myśleniu.

Rolą CLO jest nie tylko zbudowanie wiedzy w organizacji, ale systemu jej gromadzenia i dzielenia się. Dobre systemy powodują, iż wiedza jest kaskadowana i dzielona w organizacji, tworząc kapitał intelektualny organizacji. CLO powinien znać zasady programów mentoringowych i coachingowych, umieć je implementować i nimi zarządzać. Jeśli CLO jest mentorem, posiada osobiste doświadczenie korzyści płynących z mentoringu, to jest w stanie pozytywnie zainspirować organizację do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem w programach mentoringowych. Istotna jest również znajomość innych narzędzi wspierających dzielenie się wiedzą w organizacji.

Kompetencje mentora w organizacji

CLO w roli sponsora talentów buduje w organizacji mechanizmy pozwalające na rozpoznanie talentów oraz ich rozwijanie, wykorzystuje narzędzia oceny i rozwoju oraz narzędzia psychometryczne, które pozwalają na obiektywna selekcję talentów.

Profil CLO

Dyrektor ds. Uczenia i Rozwoju powinien posiadać kompetencje w zakresie ról jakie pełni – czyli powinien być doświadczonym trenerem, w tym z zakresu przywództwa, powinien znać trendy w zakresie technik i metod uczenia (w tym w zakresie wykorzystania neuronauki w szkoleniach). Powinien być Coachem i Mentorem oraz posiadać doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, zmianą i biznesem. Powinien znać narzędzia z zakresu oceny i rozwoju talentów. Powinien potrafić myśleć holistycznie, integrując myślenie analityczne i systemowe. Powinien być również dobrym dyplomatą, budującym relacje, gdyż jego praca polega na budowaniu sojuszy i zjednywaniu zwolenników, którzy idee uczenia i rozwoju przełożą w praktykę organizacyjną.

Dyrektor ds. Uczenia i Rozwoju raportuje do prezesa i taka pozycja w strukturze organizacyjnej ułatwia szybkie i skuteczne działanie.

Mentoring w środowisku pracy

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

tanie-ubezpieczenie.eu

Porównywarka ubezpieczeń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »