| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Dlaczego szczęśliwi pracownicy oznaczają lojalnych klientów

Dlaczego szczęśliwi pracownicy oznaczają lojalnych klientów

Kultura firmy przyjazna klientom jest w coraz większym stopniu uznawana za kluczowy czynnik wyróżniający firmę w walce o serca i umysły klientów. Jak można ten stan osiągnąć we własnej organizacji?

Niemniej jednak jest to zaledwie jeden z aspektów kultury wspaniałej firmy. Nadal jest wiele rzeczy, które możesz zrobić. Myśl o wydobyciu z ludzi tego, co najlepsze, a zaczniesz rozumieć ideę.

Utrzymywanie stymulacji na wysokim poziomie jest bardzo ważne, jeśli chcesz utrzymać swoje talenty. Ludzie, od których wymaga się, patrzą na świat inaczej - cieszy ich to, co niezwykłe, widzą możliwości, które w innym przypadku by przeoczyli, chętniej też przyjmują odpowiedzialność. To, że ludzie pozostaną w takim stymulującym środowisku znaczy również, że relacje z klientem przetrwają na przestrzeni czasu, dając użyteczną wiedzę organizacji.

Obsługa klienta może być trudnym zawodem, więc radość jest ważną częścią tego zajęcia. Nagroda jest wspólną cechą w obsłudze klienta i środowisku sprzedaży, lecz istnieje coś szczególnego w sposobie, w jaki wspaniałe firmy podchodzą do tego tematu. Włączając swoich ludzi w to, co działa, udaje im się zapewnić najbardziej odpowiednią formę zabawy. W każdej firmie odbywa się to inaczej - ASDA stawia na pełną noc oskarową razem z limuzynami, czerwonym dywanem i wyższym kierownictwem ubranym jak gwiazdy Hollywood. Timpson kładzie dużą sumę pieniędzy za kontuarem i pozostawia tam kierownictwo, zaś Hiscox oferuje jazz na żywo lub noc karaoke raz w miesiącu po pracy. Musisz znaleźć sposób, który będzie pasował do Twoich pracowników, sprawiając, że poczują się oni wartościowi i docenieni.

Postępuj z innymi tak, jak chciałbyś, aby oni postępowali z Twoimi klientami. Oto jedyny prawdziwy sposób do świadczenia usługi z prawdziwym zaangażowaniem. Po co czekać - wygrywają obie strony - lojalność obecna wszędzie sprawia, że solidny biznes ma sens.

UWAGA

Bardzo interesującą rzeczą we wspaniałych firmach w Wielkiej Brytanii jest to, że stałe przekraczają one FTSE All Share o 15 proc. (skrót z ang. Financial Times Stock Exchange). I nie jest to sprawa jednorazowa - w każdym kraju, w którym występuje ten indeks, można zaobserwować podobny czynnik wyróżniający. Jeśli doda się do tego wysokie poziomy retencji oraz łatwość naboru, to mamy bardzo istotny powód, aby przyjrzeć się dokładnie kulturze w swojej firmie.

Wspaniała obsługa klienta

Wspaniałe kariery - wyszukuj możliwości i zapewnij wyzwania, które zwiększą umiejętności i doświadczenie twoich pracowników.

Nagradzaj pomysły i propozycje - utrzymywanie innowacyjności w firmie jest dobre dla ludzi i ich ostatecznych wyników.

Bądź gotów słuchać - osoby „na pierwszej linii” wiedzą, co się naprawdę dzieje; zwracaj uwagę na to, co mówią.

Upewnij się, że praca daje przyjemność - świętuj sukces przy każdej okazji - list od zadowolonego klienta lub nowy kontrakt - wzmacniaj pożądane zachowania.

Zapewnij najlepszy pakiet korzyści, na jaki cię stać - nie musi kosztować ogromnych sum, po prostu zacznij myśleć nieszablonowo. Dobre wsparcie dla macierzyństwa, ojcostwa i dla dziadków, krótkie urlopy naukowe lub w celach odpoczynku, masaże, zakupy online, elastyczny system pracy, zniżki w lokalnych sklepach...

Judith Leary-Joyce

Autorka utworzyła Great Companies Consulting, który wspiera rozwój „kultury wspaniałej firmy”; wykorzystuje swoje doświadczenie w grupie oceniającej dla listy „100 najlepszych firm, dla których warto pracować” Sunday Times.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Rorbach

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »