| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > O co firmy pytają pracowników?

O co firmy pytają pracowników?

Wiele firm inwestuje w badania opinii pracowników pomagające im poznać nastroje panujące w organizacji, ale i trendy w danej branży czy sektorze. Niektóre z przedsiębiorstw idą jednak o krok dalej i na podstawie wyników badań swoich pracowników konstruują całość strategii Employer Brandingowej firmy. Chwilowy trend czy nowy kierunek działów HR?

Polecamy: Kodeks pracy 2013 z komentarzem - praktycznie o rewolucyjnych zmianach

Badanie = zaangażowanie

Najczęściej firmy przeprowadzają takie badania, które pozwalają im poznać opinie pracowników oraz ich poziom satysfakcji oraz zaangażowania. Ten ostatni aspekt wydaje się być kluczowym dla działów HR, dlatego wiele firm badanie zaangażowania pracowników przeprowadza na podstawie anonimowych ankiet, których wyniki poddawane są pod analizę wyspecjalizowanych do tego podmiotów zewnętrznych. – W cyklicznie realizowanym przez nas badaniu „Employee Engagement Survey” sprawdzamy poziom zaangażowania naszych pracowników oraz umożliwiamy im wyrażenie opinii w kwestiach związanych z poszczególnymi obszarami: zarządzaniem firmą i jej przyszłością, kierowaniem grupą, komunikacją i współpracą pomiędzy pracownikami, systemem nagród, rozwojem kariery i zarządzaniem talentami – mówi Piotr Kaźmierski, HR & Administration Director w firmie JTI Polska. - Wyniki badań są szczegółowo omawiane na spotkaniach z pracownikami wszystkich działów. Efektem tych spotkań jest plan naprawczo-rozwojowy, którego realizacja podlega bieżącej kontroli zainteresowanych jednostek – dodaje Kaźmierski. Dzięki takim inicjatywom, firma może nie tylko poznać poziom zaangażowania pracowników, ale też kwestie, które bezpośrednio wpływają na jego stan. A to z kolei prosta droga do wdrożenia rozwiązań mogących usprawnić te obszary, które wpływają na zaniżanie stopnia zaangażowania pracowników.

Badania zlecane przez przedsiębiorstwa przyjmują różne formy i konwencje. W zależności od preferencji firmy i używanych przez nią narzędzi mogą opierać się na kwestionariuszach, ankietach, wywiadach (zarówno indywidualnych, jak i grupowych). Podmioty zewnętrzne oferujące takie usługi często zachęcają również do badań pilotażowych, a także analizy uzyskanych wyników do standardów oczekiwanych przez pracodawcę. Najważniejsza jest jednak nie forma badania, czas poświęcony na jego przeprowadzenie czy liczba zaangażowanych do tego osób, a tematyka jaką sprawdza firma. Świadczy bowiem o obszarach, na które kładzie największy nacisk i w których upatruje swój rozwój. A właśnie tu zaczyna i kończy się Employer Branding.

Zadaj pytanie: Forum Kadry

Materiał ukazał się w najnowszym wydaniu Magazynu Personel i Zarządzanie, Styczeń (286) 2014.

Autor:

Paulina Zaręba

Menedżer ds. PR w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz University of Antwerp. Specjalizuje się w tematyce rynku pracy i edukacji.

paulina.zareba@pszk.pl

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Masterlease Polska

Firma leasingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »