| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Coaching a skuteczność biznesowa

Coaching a skuteczność biznesowa

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi?

Problem:

Zawsze chciałem być dobrym szefem. I chociaż projekty są terminowo realizowane, wciąż mam wrażenie, że mogło być lepiej, że stosowane przeze mnie metody zarządzania zespołem nie są wystarczająco skuteczne. Słyszałem o sprawczej roli coachingu w efektywnym zarządzaniu ludźmi. Mam jednak obawy, czy sprawdzę się w roli menedżera coacha.

Rozwiązanie:

Zarządzanie zespołem jest nie tylko awansem, lecz przede wszystkim wyzwaniem dla każdego szefa. To od mądrości zarządczej menedżera zależą efekty pracy i poziom zaangażowania oraz satysfakcji jego zespołu. Nawet doświadczony menedżer może popaść w pułapkę stereotypów oraz rutyny i stale wzmacniać tylko jeden, autorytatywno-kontrolujący styl zarządzania. Jak tego uniknąć?

Coaching jest nie tylko modnym, lecz rzeczywiście skutecznym narzędziem wspierania procesów zarządczych. Firmy o niskiej świadomości kultury coachingowej korzystają z coachów zewnętrznych, organizując indywidualne sesje wsparcia dla swoich menedżerów. W organizacjach o dojrzałej kulturze coachingowej wsparcie zewnętrzne może nie być potrzebne. Jeśli zostaniesz wyposażony w zestaw kluczowych narzędzi coacha i profesjonalną wiedzę w zakresie ich wykorzystywania, szybko przekonasz się, jak Twoje kompetencje coachingowe przekładają się na motywację, satysfakcję, zaangażowanie i oczekiwane efekty Twojego zespołu. Mało tego, będziesz bardziej świadomy własnych niekompetencji i nie odczujesz z tego powodu dyskomfortu, ponieważ nauczysz się mądrze czerpać wiedzę i umiejętności z potencjału swoich pracowników. Przy tej okazji będziesz miał szansę skutecznie dążyć do osiągania coraz wyższego poziomu własnego rozwoju. Jak zatem przygotować się do roli menedżera coacha?

Zobacz także: Jak zarządzać nowy przejętym zespołem?

Zdobądź gruntowną wiedzę

Coaching w zarządzaniu jest procesem, którego głównym celem jest inspirowanie i wspieranie podwładnych w samodzielnym dokonywaniu zamierzonej, tj. efektywnej zmiany. Istotą coachingu jest więc oczekiwana zmiana określona suwerenną decyzją osoby, którą wspierasz. Zanim zaczniesz rozwijać się jako coach, upewnij się, że wystarczająco silnie rozwinąłeś już swoje kompetencje menedżerskie. Następnie sam skorzystaj z pomocy doświadczonego coacha. Odpowiednio stosowana wiedza coachingowa pozwoli Ci:

  • wzmocnić efektywność i zaangażowanie członków Twojego zespołu,
  • poprawić relacje oraz atmosferę współpracy, zbudować zaufanie,
  • zwiększyć świadomość potrzeby zmian,
  • zwiększyć użyteczną kreatywność i wdrożyć skuteczniejsze narzędzia i sposoby pracy,
  • zwiększyć satysfakcję z realizacji funkcji menedżera-coacha,
  • ograniczyć fluktuację i zatrzymać najlepszych pracowników.
reklama

Autor:

- absolwentka SGPiS (SGH), specjalista w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z wieloletnim doświadczeniem w spółce Skarbu Państwa, certyfikowany coach CFC ® z akredytacją NMC, IIC

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Coaching a skuteczność biznesowa. /Fot. Fotolia
Coaching a skuteczność biznesowa. /Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »