| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Coaching a skuteczność biznesowa

Coaching a skuteczność biznesowa

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi?

Wiedza z zakresu relacyjnego zarządzania jest przydatna nie tylko w życiu zawodowym, lecz także prywatnym. Skorzystaj więc z certyfikowanych kursów oraz z fachowej literatury. Przekonaj się na własnej skórze, jak to działa.

Odkryj w sobie i rozwijaj kompetencje coachingowe

Słowo menedżer często jest zamiennie stosowane ze słowem przywódca. Z pozoru trudno jest wyobrazić sobie przywódcę służącego ludziom. Raczej funkcja ta kojarzy się z silną osobowością, trzymającą zespół w ryzach i dyscyplinującą. W rzeczywistości prawdziwy przywódca to lider – coach, który jest otwarty na ludzi, słucha i zadaje odpowiednie pytania, by uruchomić działanie, motywuje i inspiruje, by wydobyć z zespołu cenne pokłady wiedzy i umiejętności. A wszystko po to, by pracownicy mogli zrealizować postawione cele i osiągnąć założone rezultaty. Jak rozpoznać w kompetencjach menedżerskich (tekst podkreślony) rozwinięte kompetencje coachingowe? Po czym poznać kompetentnego przywódcę stosującego wiedzę coachingową? Skutecznego menedżera coacha cechuje:

  • wysoki poziom zdolności interpersonalnych z wyraźnie zarysowaną cechą empatii, umiejętnością słuchania pogłębionego i kompleksowego oraz zdolnością do precyzyjnego formułowania komunikatów,
  • nastawienie na cel i rezultat, do którego dochodzi w konstruktywnych, inspirujących i pobudzających kreatywność rozmowach ze swoimi pracownikami,
  • bardzo dobra organizacja i planowanie pracy – zawsze z uwzględnieniem potrzeb i możliwości swojego zespołu,
  • wysoki poziom etyki biznesowej, której przykłady daje pracownikom poprzez własne etyczne postępowanie, szczerość i uczciwość, budując trwałe zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w zespole,
  • myślenie analityczne/operacyjne/strategiczne połączone z umiejętnością eksplorowania środowiska biznesowego i czerpania z wiedzy, doświadczeń i potencjału członków własnego zespołu,
  • skuteczne motywowanie i ocenianie poprzez poznawanie systemu wartości pracownika, wspólne określenie poziomu spełnienia wymaganych na stanowisku kompetencji, właściwy feedback i konstruktywną, partnerską rozmowę oceniającą, dawanie ambitnych, aczkolwiek dostosowanych do poziomu świadomości biznesowej, inspirujących zadań i wyrazu uznania na każdym etapie dochodzenia do rezultatów oraz nagradzanie za wyniki,
  • efektywne szkolenie i rozwój członków zespołu poprzez wspieranie członków zespołu w dochodzeniu do wyższego poziomu samoświadomości biznesowej z uwzględnianiem indywidualnych ścieżek karier nakreślonych w relacyjnej rozmowie przez każdego pracownika, wspieranie w procesie kreowania nowych pomysłów oraz bardziej efektywnych sposobów działania przekładających się na wyniki,
  • umiejętność delegowania poprzez dawanie swobody w podejmowaniu działań i kreowaniu rozwiązań przez samych pracowników, zawsze z gotowością do udzielania niezbędnego wsparcia.
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

- absolwentka SGPiS (SGH), specjalista w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z wieloletnim doświadczeniem w spółce Skarbu Państwa, certyfikowany coach CFC ® z akredytacją NMC, IIC

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Coaching a skuteczność biznesowa. /Fot. Fotolia
Coaching a skuteczność biznesowa. /Fot. Fotolia

PIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Krawczyk

Szef Departamentu Korporacyjnego Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy. Jest adwokatem z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym w renomowanych kancelariach prawnych w Polsce i za granicą. Jej doświadczenie w zakresie prawa pracy obejmuje doradztwo w zakresie m.in. czasu pracy, zwolnień grupowych, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy (z zachowaniem okresu wypowiedzenia i w trybie dyscyplinarnym), zakazów konkurencji, nawiązywania stosunku pracy z menedżerami zarządzającymi, obowiązków pracodawcy i pracowników, rodzicielstwa, chorób pracowników oraz sporów przed sądami pracy. Doradza jako ekspert z zakresu prawa pracy w procesach restrukturyzacji spółek i reorganizacji grup kapitałowych. Do jej klientów należą renomowane firmy i grupy kapitałowe z sektorów produkcyjnego, handlu detalicznego, wydawniczego, IT i usługowego. Często wyjaśnia sposób stosowania poszczególnych regulacji z zakresu prawa pracy na łamach prasy i w mediach. Specjalizuje się również w procesach przeprowadzania inwestycji, tworzenia joint venture, w transakcjach fuzji i przejęć oraz reorganizacji spółek. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu w Poznaniu, Europeistyki na tym samym wydziale ze specjalizacją prawo Unii Europejskiej oraz Wydziału Prawa i Nauk o Państwie na Uniwersytecie w Bonn, gdzie uzyskała tytuł magistra prawa porównawczego. Odbyła staż w Komisji Europejskiej w Brukseli w Dyrektoriacie Generalnym Rynku Wewnętrznego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK