| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Coaching a skuteczność biznesowa

Coaching a skuteczność biznesowa

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi?

Wiedza z zakresu relacyjnego zarządzania jest przydatna nie tylko w życiu zawodowym, lecz także prywatnym. Skorzystaj więc z certyfikowanych kursów oraz z fachowej literatury. Przekonaj się na własnej skórze, jak to działa.

Odkryj w sobie i rozwijaj kompetencje coachingowe

Słowo menedżer często jest zamiennie stosowane ze słowem przywódca. Z pozoru trudno jest wyobrazić sobie przywódcę służącego ludziom. Raczej funkcja ta kojarzy się z silną osobowością, trzymającą zespół w ryzach i dyscyplinującą. W rzeczywistości prawdziwy przywódca to lider – coach, który jest otwarty na ludzi, słucha i zadaje odpowiednie pytania, by uruchomić działanie, motywuje i inspiruje, by wydobyć z zespołu cenne pokłady wiedzy i umiejętności. A wszystko po to, by pracownicy mogli zrealizować postawione cele i osiągnąć założone rezultaty. Jak rozpoznać w kompetencjach menedżerskich (tekst podkreślony) rozwinięte kompetencje coachingowe? Po czym poznać kompetentnego przywódcę stosującego wiedzę coachingową? Skutecznego menedżera coacha cechuje:

  • wysoki poziom zdolności interpersonalnych z wyraźnie zarysowaną cechą empatii, umiejętnością słuchania pogłębionego i kompleksowego oraz zdolnością do precyzyjnego formułowania komunikatów,
  • nastawienie na cel i rezultat, do którego dochodzi w konstruktywnych, inspirujących i pobudzających kreatywność rozmowach ze swoimi pracownikami,
  • bardzo dobra organizacja i planowanie pracy – zawsze z uwzględnieniem potrzeb i możliwości swojego zespołu,
  • wysoki poziom etyki biznesowej, której przykłady daje pracownikom poprzez własne etyczne postępowanie, szczerość i uczciwość, budując trwałe zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w zespole,
  • myślenie analityczne/operacyjne/strategiczne połączone z umiejętnością eksplorowania środowiska biznesowego i czerpania z wiedzy, doświadczeń i potencjału członków własnego zespołu,
  • skuteczne motywowanie i ocenianie poprzez poznawanie systemu wartości pracownika, wspólne określenie poziomu spełnienia wymaganych na stanowisku kompetencji, właściwy feedback i konstruktywną, partnerską rozmowę oceniającą, dawanie ambitnych, aczkolwiek dostosowanych do poziomu świadomości biznesowej, inspirujących zadań i wyrazu uznania na każdym etapie dochodzenia do rezultatów oraz nagradzanie za wyniki,
  • efektywne szkolenie i rozwój członków zespołu poprzez wspieranie członków zespołu w dochodzeniu do wyższego poziomu samoświadomości biznesowej z uwzględnianiem indywidualnych ścieżek karier nakreślonych w relacyjnej rozmowie przez każdego pracownika, wspieranie w procesie kreowania nowych pomysłów oraz bardziej efektywnych sposobów działania przekładających się na wyniki,
  • umiejętność delegowania poprzez dawanie swobody w podejmowaniu działań i kreowaniu rozwiązań przez samych pracowników, zawsze z gotowością do udzielania niezbędnego wsparcia.
reklama

Autor:

- absolwentka SGPiS (SGH), specjalista w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z wieloletnim doświadczeniem w spółce Skarbu Państwa, certyfikowany coach CFC ® z akredytacją NMC, IIC

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Coaching a skuteczność biznesowa. /Fot. Fotolia
Coaching a skuteczność biznesowa. /Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Edustacja.pl

Portal szkoleniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »