| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?

Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?

Media społecznościowe zdają się być aktualnie dominującym źródłem informacji, a poprzez ciągły rozwój, przyciągają coraz szersza rzeszę użytkowników. Jak wykorzystać potencjał społecznościowy w prowadzeniu działalności? Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?

Ważne!

Dzięki wykorzystaniu narzędzi pracy grupowej, mediów społecznościowych i właściwych praktyk włączających do stałego dialogu pracowników, klientów i partnerów, organizacja może bardziej efektywnie wykorzystywać zasoby, kompetencje i wiedzę w procesach biznesowych i przekraczać tradycyjne ramy organizacyjne.

Ważne!

Nawet jeśli nie wiadomo, kto może posiadać wiedzę na dany temat, za pomocą różnych narzędzi analitycznych w portalach można wyszukać osoby poprzez hasła klucze, dzięki czemu stworzenie sieci lub społeczności osób, które w przeszłości zajmowały się danym zagadnieniem, i skontaktowanie się z nimi zajmuje kilka minut. Pozwala to wyeliminować czas stracony na szukanie zaginionych plików albo wyważanie otwartych drzwi, czyli rozwiązywanie problemu, który ktoś w naszej firmie już kiedyś rozwiązał. Pozwala to także zachować wiedzę mimo migracji pracowników.

Plusy portali społecznościowych w obszarze HRM, sprzedaży i PR-u 

Zobacz serwis: Zatrudnianie i zwalnianie

Korzyści wewnątrzfirmowe (HR/PR wewnętrzny):

  • poprawa komunikacji,
  • zmniejszenie kosztów rozmów telefonicznych, delegacji itp.,
  • lepszy dostęp do informacji,
  • nowoczesne, mobilne miejsce pracy grupowej,
  • narzędzie koordynacji rozproszonych zespołów projektowych,
  • lepszy wizerunek firmy – firma widziana jako bardziej nowoczesna,
  • wymiana i dzielenie się wiedzą – zmiana kultury,
  • integracja pozioma i pionowa pracowników,
  • nowoczesne narzędzia szkoleniowe – poprawa wydajności szkoleń przy jednoczesnym zmniejszeniu ich kosztów,
  • efektywniejsze wykorzystanie potencjału pracowników,
  • wyselekcjonowanie najlepszych pracowników,
  • budowanie bazy wiedzy, przejmowanie wiedzy od pracowników – wiedza nie jest tracona w momencie odejścia danego pracownika z organizacji.

Korzyści w kontaktach z partnerami i klientami:

  • możliwość organizacji akcji promocyjnych,
  • zwiększenie przychodów firmy poprzez nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami/partnerami,
  • zmniejszenie czasu i kosztów zmian w stronach internetowych firmy,
  • poprawa wizerunku firmy,
  • nowoczesne narzędzie marketingu i PR,
  • możliwość organizacji akcji promocyjnych,
  • zmniejszenie czasu i kosztów zmian w stronach internetowych firmy,
  • dostęp on-line do specjalistów dla klientów i partnerów,
  • nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami/partnerami,
  • poznanie bieżących potrzeb i opinii klientów/partnerów.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

agnieszka.grad@pentegy.com

reklama

Autor:

- menedżer w firmie Pentegy SA, gdzie pracuje od 11 lat. Prowadzi projekty wdrożeń informatycznych, a także projekty usprawniające działanie departamentów HR w największych organizacjach w Polsce

Źródło:

Personel i Zarządzanie

Zdjęcia

Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?. /Fot. Fotolia
Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?. /Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »