| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jak zarządzać nowo przejętym zespołem?

Jak zarządzać nowo przejętym zespołem?

Osoby zarządzające pracownikami odgrywają bardzo istotną rolę. Samo zarządzanie zespołem osób wymaga odpowiedniego przygotowania i sporego wkładu własnego w funkcjonowanie firmy. zadanie to jest trudniejsze, gdy dochodzi do przejęcia zespołu.

Początkową fazą w obejmowaniu nowego zespołu jest wzajemne poznanie. Zorganizuj zatem spotkanie. Warto również, aby Twój przełożony przedstawił Cię w firmie, informując o Twojej roli. Spotkanie rozpocznij od przedstawienia siebie, swoich doświadczeń i wartości, jakimi kierujesz się w pracy. Następnie poproś zespół o zrobienie tego samego. Wraz z pracownikami staraj się omówić cele, jakie są przed wami stawiane. Zapewnij, że wszyscy gracie do jednej bramki, podkreślając przy tym istotę pracy zespołowej. Bardzo ważne jest też ustalenie zasad współpracy, a następnie ich przestrzeganie – trzymając się norm, które komunikowałaś na spotkaniu, budujesz dodatkowo swój autorytet. Znajdź również czas na ogólną dyskusję, aby pracownicy mogli sami się wypowiedzieć, czego od Ciebie oczekują i z jakimi problemami się borykają.

Polecamy serwis: Zatrudnianie i zwalnianie

Pierwsze spotkanie jest trudne dla obu stron, ponieważ wszyscy badają teren – nie oczekuj więc cudów i wylewności. Pracownicy mogą być bardziej otwarci podczas spotkań indywidualnych. Przygotuj się do nich poprzez dokładną weryfikację zakresu obowiązków każdego podwładnego. Jeżeli firma nie wypracowała jeszcze opisów stanowisk, to porozmawiaj o wykonywanych zadaniach bezpośrednio z pracownikiem. Wiedza o tym, co i kto w zespole robi, pozwoli Ci ułożyć pracę wszystkich (czasem trzeba będzie delegować komuś dodatkowe zadania, a czasem kogoś odciążyć). Podczas spotkań indywidualnych dowiesz się również o preferencjach rozwojowych poszczególnych osób, a to przyczyni się do odpowiedniego pokierowania ścieżką kariery, np. może ktoś tkwi w zadaniach administracyjnych, a jego kompetencje pozwalają na zajęcie się poważniejszymi tematami.

Spotkania bezpośrednie to też okazja do ustalenia zasad delegowania zadań, ponoszenia odpowiedzialności i rozliczania pracy. Komunikując tak ważne sprawy, upewnij się, że wszystko zostało zrozumiane i zaakceptowane. Nie zapomnij dopytać, co dla danej osoby jest ważne, jeżeli chodzi o współpracę: szef kontra podwładny. Warto również dowiedzieć się o bieżących trudnościach – czasem niedużym wysiłkiem możesz ułatwić pracę, np. dostarczając dodatkowych narzędzi, a tym samym kreując wizerunek osoby, która problemy rozwiązuje od razu. Twoim sprzymierzeńcem będzie też notatnik, bowiem w natłoku informacji mogą umknąć Ci ważne dane, a nic tak nie irytuje, jak kilkakrotne pytanie o to samo lub obietnica, którą zapomnisz spełnić.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

ratalnie.com

Ratalnie.com to marka należąca do Lloyd Financial. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na łatwo dostępne pożyczki gotówkowe opierające się na polskim kapitale.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »