REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Wśród osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi panuje przekonanie, że młodzi ludzie lepiej odnajdują się w obecnych warunkach. Aktualnie w branży liczy się przede wszystkim energia i inicjatywa, której w powszechnym mniemaniu nie brak właśnie młodym. Młodzi lepiej znają nowe technologie, co ważne lepiej też rozumieją potrzeby innych. Jednak okazuje się, że to, co jest podstawą w pracy HRowca, czyli otwartość i zaufanie, zwiększa się wraz ze zdobywanym doświadczeniem.

Autopromocja

– Taka sytuacja nie powinna dziwić, bo niemal w każdej dziedzinie przepracowany staż jest potwierdzeniem umiejętności. W naszym wypadku okazuje się, że zmieniają się również cechy osobowości. Zaskakującym było, że młodzi są mniej tolerancyjni – mówi Magdalena Pawłowska, konsultant HR24, narzędzia do badania kompetencji pracowników.

Ciekawe jest także to, że wiek nie ma wpływu na poziom motywacji i zaangażowania u pracowników HR. Wbrew opiniom, są oni odporni na wypalenie zawodowe. Badanie wykazało też, że bardziej elastyczni i lepiej radzący sobie w nietypowych sytuacjach są doświadczeni HRowcy. 

Polecamy serwis: Szkolenia i rozwój

Im więcej osób, tym lepsza współpraca

Celem przeprowadzonego projektu było także sprawdzenie, czy pracownicy HR w małych firmach (do 200 pracowników) i w korporacjach (powyżej 200 pracowników) różnią się przejawianymi postawami. Jak się okazuje, lepszą umiejętność kooperacji posiadają osoby pracujące w większych organizacjach. Dlaczego tak jest, wyjaśnia Konsultantka HR24 – Pracując w dużej firmie musimy współpracować z większą liczbą osób. Naturalne jest, że musimy im bardziej ufać, bo jesteśmy zależni od efektów ich pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dyrektorzy bardziej elastyczni i nastawieni na sukces

Osoby zajmujące stanowiska kierownicze lepiej przystosowują się do nowych sytuacji, łatwiej przełączają się między zadaniami i rolami w pracy. Jednak cechuje ich też większy poziom ambicji, zorientowanie na osiągnięcia, a to może prowadzić do zachowań ryzykownych i nieprzemyślanych.

Wszystko pod kontrolą?

Zaskakująco niskie okazały się wyniki tej grupy pracowniczej w obszarze poczucia kontroli i odpowiedzialności. Wartości tych aspektów na skali są w większości niskie lub obniżone. Pracownicy HR chętniej więc przekazują podejmowanie decyzji i inicjatywę innym. Jedynie u dyrektorów poziom uwewnętrznienia kontroli był istotnie wyższy w porównaniu do pracowników HR, co (a raczej wahał się w szerszym zakresie), ale ledwie 25% wyników było równe bądź wyższe od średniej dla całej populacji.

– Praca w HR jest zależna od wielu czynników zewnętrznych, a przełożenie wykonywanej pracy na efekty następuję w długim terminie. To może sprawiać, że HRowcom ciężko wziąć odpowiedzialność za swoją pracę – dodaje Magdalena Pawłowska.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Badanie przeprowadzone zostało od grudnia 2012 roku do lutego 2013 na grupie 192 osób składającej się z pracowników jednostek organizacyjnych zajmujących się polityką zarządzania zasobami ludzkimi na różnych szczeblach oraz konsultantów zajmujących się doradztwem HR i szkoleniami. Celem projektu było określenie, jakie cechy osobowości dominują u HRowców. Badanie polegało na wypełnieniu przez uczestników testu osobowościowego SOFTSkill na platformie HR24. Patronami raportu są: portale eGospodarka.pl, HRNews.pl, Jobs.pl oraz firma doradcza Inwenta.

Raport:

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

O HR24:

Platforma HR24 udostępnia kompleksowe narzędzia wspierające ocenę kompetencji pracowników, testy psychologiczne i proces rekrutacji. Narzędzia HR24 dostępne online są połączeniem najnowszych technologii z wieloletnim doświadczeniem zespołu w projektach rekrutacyjnych, rozwojowych i szkoleniowych.

Źródło: HR24

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jawność wynagrodzeń w Polsce. Jakie zmiany wprowadzi dyrektywa unijna od 2026 roku? Dlaczego warto wiedzieć ile zarabia kolega z pracy?

Różne badania potwierdzają, że wysokość wynagrodzenia jest dla pracowników bardzo ważna ale i tak brak widełek płacowych w ogłoszeniu o pracę zwykle nie zniechęca kandydata do wysłania aplikacji. W naszej kulturze jest często obecna zasada, że o pieniądzach się nie rozmawia. Znajduje to swój wyraz nie tylko w procesie rekrutacji, lecz także przez cały okres zatrudnienia. Jak wynika z raportu Aplikuj.pl "Czy potrafimy rozmawiać o pieniądzach z pracodawcą" z kwietnia 2024 r., ponad połowa pracowników przyznaje, że w ich miejscu nie panuje jawność wynagrodzeń. Jednak już wkrótce ma się to zmienić.

Komunikat MRPiPS: 770 mln zł na dofinansowanie wynagrodzeń osób z niepełnosprawnościami

Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób niepełnosprawnych oraz wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej, wspólnie z Ministerstwem Finansów proponuje zwiększyć o 15% stawki dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Wydatki na ten cel wyniosą 220 mln zł w 2024 r. i 550 mln zł w 2025 r.

Zmiany w składce zdrowotnej - prace ruszają już w tym kwartale 2024

Zmiany w składce zdrowotnej już niedługo! Ministerstwo Finansów oraz Ministerstwo Zdrowia poinformowały, że analizy doprowadziły do jednoznacznego wniosku, że wyeliminowanie problemów wymaga wdrożenia zmiany normatywnej na poziomie ustawowym. Na teraz - zatem drugi kwartał 2024 r. przewidziane są prace nad zmianami ustaw. Wejście w życie zaproponowanych zmian w zakresie składki zdrowotnej przewidziane są na 1 stycznia 2025 r.

Pracodawca nie dokonał wpłat do PPK w terminie? Pracownik może żądać odszkodowania i odsetek!

Wpłaty na PPK - co jeśli pracodawca nie dokonał ich w terminie? Pracodawca nie może dokonać zaległych wpłat do PPK nawet na prośbę uczestnika PPK. Musi mu jednak zrekompensować spowodowaną przez siebie szkodę. Chyba, że za nieprzekazanie wpłat do PPK odpowiedzialność ponosi sam uczestnik.

REKLAMA

50 mln zł dla powiatów, w których planowane są zwolnienia grupowe. Sytuacja jest stabilna, pewna i optymistyczna – zapewnia minister pracy

Na ostatnim posiedzeniu Rady Dialogu Społecznego minister Agnieszka Dziemianowicz-Bąk poinformowała o 50 mln zł z Funduszu Pracy dla powiatów, w których planowane są zwolnienia grupowe. Szefowa MRPiPS przedstawiła także informacje o inicjatywach i działaniach podległego jej ministerstwa.

Równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn - zmiany w kodeksie pracy do 2026 r.

Koniec z luką płacową ze względu na płeć. Do 7 czerwca 2026 r. w Kodeksie Pracy zajdą nie małe zmiany! Już niespełna rok temu uchwalono w UE akt prawny na który czekało miliony kobiet. Mowa o dyrektywie w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości. Jednak co z tym faktem zrobiła Polska? Póki co nie wiele. Co więcej już podczas rozmowy rekrutacyjnej czy w ofercie pracy trzeba będzie określić wynagrodzenie - wreszcie będzie więc jawność i przejrzystość zarobków. Czas nagli, ponieważ państwa członkowskie zobowiązane są wprowadzić w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania dyrektywy do dnia 7 czerwca 2026 r. Mamy więc 2 lata na tą rewolucyjną zmianę na ryku pracy.

Zasiłek z ZUS z powodu otyłości - to możliwe!

Otyłość to choroba przewlekła. W niektórych przypadkach otyłość może być wręcz uznana za niepełnosprawność. W związku z tym ZUS, biegli i sąd pracy mogą uznać, że z powodu otyłości przysługuje zasiłek chorobowy czy renta - ponieważ osoba otyła nie jest zdolna do świadczenia pracy. Problem otyłości w Polsce jest ogromny - choruje na nią około 9 mln osób!

Czy można mieć dwie umowy o pracę?

Wiele osób zastanawia się, czy może pracować na podstawie dwóch umów o pracę. O ile, prostą wydaje się odpowiedź na pytanie o dwie umowy na pół etatu, o tyle wątpliwości mogą powstawać przy umowach w wyższym wymiarze czasu pracy. Czy dwie umowy o pracę na pełny etat są możliwe?

REKLAMA

300000 zł dofinansowania z ZUS na poprawę warunków bhp. Wpłynęło ponad 5000 wniosków

W konkursie ZUS na projekty dotyczące poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy można zdobyć dofinansowanie w wysokości 300000 zł. Wpłynęło ponad 5000 wniosków.

Będzie waloryzacja o 15 proc. Czy dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych wzrośnie do 4140 zł?

PFRON wypłaca comiesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych. Za pośrednictwem Rady Dialogu Społecznego pracodawcy starają się o zwiększenie tego dofinansowania. Na ostatnim posiedzeniu Rady ogłoszono, że na ten cel udało się wygospodarować 770 mln zł na rok 2024 i kolejny.

REKLAMA