| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jak sprzedawać swoje pomysły i swoją pracę

Jak sprzedawać swoje pomysły i swoją pracę

Pracuję w banku trzy lata, jestem zaangażowana, jak trzeba zostać po godzinach, to zawsze zostaję. Gdy szefowa przynosi dodatkowe zadania, najczęściej to mnie one przypadają, koleżanki zawsze tak są zajęte, że nie mogą nic dodatkowego zrobić, ale wychodzą pierwsze z pracy. W zeszłym miesiącu przy wyborze osoby do awansu okazało się, że przełożona nie wzięła mnie pod uwagę. Nie czuję się z tym dobrze, bo mam wrażenie, iż nikt nie widzi, jak wiele zadań realizuję. Co powinnam zrobić, aby moja praca była zauważana i doceniana, tak abym przy kolejnych awansach została wzięta pod uwagę?

Organizacja czasu pracy

Duża ilość zadań, angażowanie się w dodatkowe działania i projekty mogą doprowadzić do tego, że trzeba będzie pracować po godzinach. Okazuje się, że ciągłe siedzenie po godzinach może nie być postrzegane przez przełożonego jako pozytywne. Często zdarza się, że szefowie postrzegają takich pracowników jako powolnych i nieradzących sobie z zadaniami. Jeżeli wciąż spadają na Ciebie nowe zadania, nie pozwól na to. Podkreślaj, że masz dużo pracy. Szef chce zlecić Ci nowe obowiązki, które miał wykonać ktoś inny? Powiedz, że chętnie, ale jak skończysz to, co zlecił Ci wcześniej (tu wymień np. trzy konkretne zadania). Istotne jest również, aby Twoje otoczenie: biurko i komputer były uporządkowane, ale nie puste: na biurku powinny znajdować się materiały i dokumenty, nad którymi pracujesz, otwarty kalendarz, w którym każdego dnia spisujesz listę zadań do realizacji, na komputerze żółte karteczki przypominające o zadaniach.

W każdej firmie istnieją pewne uniwersalne zasady. Zawsze należy być punktualnym i nie spóźniać się, zawsze może znaleźć się ktoś, kto zauważy, że nie przyszliśmy do pracy na czas.

Pomoc i współpraca jest wartością cenioną właściwie we wszystkich firmach i może wpłynąć na pozytywną opinię o nas, jako osobie uczynnej. To też sprawi, że kiedy my potrzebujemy wsparcia, możemy na nie liczyć – tutaj działa zasada wzajemności.

Komunikowanie się

W komunikacji niezwykle istotne jest nie tylko mówienie, lecz także słuchanie i zapamiętywanie informacji. Pamiętanie imion (osób, z którymi współpracujesz, ważnych klientów, żony szefa) to ważny element, który pokazuje zaangażowanie i zainteresowanie. Imię to coś, co wyróżnia każdego z nas i jeżeli ktoś je pamięta, to znaczy, że obdarza nas uwagą. Jeśli mamy kłopot z zapamiętywaniem, pomocny będzie w tym przypadku notatnik.

Każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie. Zapamiętaj informacje osobiste, jakie przekazują współpracownicy, wówczas przy kolejnym spotkaniu możesz odnieść się do tych aspektów (np. ktoś wspomniał o swoich dzieciach czy zwierzakach). Pozwala to nawiązać lepszą relację i wzbudzić zaufanie.

Kiedy odniesiemy sukces, należy używać właściwych sformułowań. Zamiast mówić: „Udało mi się/wyszło mi”, zdecydowanie lepiej mówić: „Umiem/potrafię”. Zamiast „muszę”, zawsze mów – „chcę”. Dzięki tym informacjom łatwiej będzie przygotować Ci się do wykreowania odpowiedniego wizerunku siebie w oczach zespołu, z którym pracujesz oraz w oczach Twojego przełożonego.

Ekspert:

Magdalena Dąbrowska

Ekspert z zakresu doradztwa personalnego  

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »