| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Ambitni też potrzebują porad

Ambitni też potrzebują porad

Mądrość zdobywana jest latami, dlatego w wielu kulturach tak wysoko ceniono zdanie ludzi starszych. Nie tylko bardzo wiekowych, ale i tych, którzy przeżyli więcej niż my. Uczenie się na błędach innych pozwala ustrzec się przed kosztowną porażką.

„Gdzie się podziali ci wszyscy przywódcy?” to także poradnik wprowadzający amerykańskich wyborców do myślenia o kampanii prezydenckiej Stanów Zjednoczonych w 2008 roku. Jednak Dziewięć Cech Przywództwa prezentowanych przez Iacoccę można potraktować uniwersalnie. Ciekawość, kreatywność, komunikacja, charakter, odwaga, przekonanie, charyzma, kompetencja, zdrowy rozsądek to cechy przydatne każdemu, kto chce przewodzić innym. Iacoccę, który skończył książkę w wieku 82 lat, cenię za stwierdzenie: „Nieustannie czytam, nigdy nie czuję się tak, jakbym przestał się uczyć!”.

Ambitnie i etycznie

Mimo powiedzenia „dobrymi radami jest piekło wybrukowane”, konsulting na świecie i w Polsce ma się zupełnie dobrze. Spośród biznesowych międzynarodowych publikacji godne polecenia są dostępne u nas od końca lat 90. książki: Davida H. Maistera „Zarządzanie firmą usług profesjonalnych” i „Prawdziwy profesjonalizm”, Milana Kubry, „Jak wybrać doradcę” oraz Dana Ciampy, „Sztuka znajdowania dobrych doradców”.

„Zarządzanie firmą usług profesjonalnych” zawiera wybór artykułów autora z lat 1982-1993. Książka z powodzeniem mogłaby stanowić jedną całość z publikacją „Prawdziwy profesjonalizm” wydaną w oryginale w 1997 roku. We wstępie autor informuje czytelnika, że jego opisany w książce dorobek jest podsumowaniem dekady działań i pracy w ponad 20 krajach. Wiedzy tej nie można streścić w kilku zdaniach. Dodatkowo jest to interesujący podręcznik prezentujący praktykę zarządzania projektami, w które Maister był zaangażowany. Możemy się nauczyć: oceny rodzaju i jakości realizowanych projektów, sposobów i podejścia do rozwoju zawodowego uczestników projektów, badania poziomu satysfakcji klientów, strategii marketingowych kierowanych do klientów oraz oceny rozwoju metodologii realizowanych projektów.

„Prawdziwy profesjonalizm” jest publikacją, z którą koegzystuję już od sześciu lat. Słowa autora: „Robić dobre interesy to za mało, trzeba je robić profesjonalnie i etycznie!” uczą rzetelnego biznesu. Opisując nastawienie doradcy-konsultanta do zleceniodawcy-klienta, Maister przekonuje czytelnika, że dobry doradca powinien być zaangażowany, czyli zdolny do dobrych relacji z klientem oraz jego ludźmi (pracownikami). Brak zaangażowania powoduje, że konsulting nabiera cech „doradczej prostytucji”: - Tego typu zabiegi nie zawsze przynoszą najwyższą jakość, a ponadto pozostawiają niesmak. Zrób to i to, a my ci zapłacimy - takie zdanie przystoi raczej sutenerowi niż profesjonaliście. (...) postąpisz jak prostytutka, mówiąc: Robię to dla pieniędzy i nie oczekujcie, żeby mnie to obchodziło.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ireneusz Szczęsny

Ireneusz Szczęsny, Kierownik Zespołu Wsparcia Operacyjnego w Link4

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »