| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Kariera w międzynarodowym środowisku – opis praktyk

Kariera w międzynarodowym środowisku – opis praktyk

Praca w międzynarodowej firmie wiąże się z możliwością rozwoju zawodowego oraz podnoszenia kwalifikacji i umiejętności. Dzięki zatrudnieniu w międzynarodowym środowisku pracownicy nie tylko mają dostęp do najlepszych praktyk, najnowocześniejszych technologii, lecz także poszerzają horyzonty, poznają świat i stają się wrażliwi kulturowo.

Przykładami firm działających w Polsce i oferujących międzynarodowe środowisko pracy są m.in. ArcelorMittal Poland, Citibank International oraz Henkel Polska. ArcelorMittal Poland – największy i najnowocześniejszy producent stali w Polsce, Citibank International Plc – centrum usługowe Citigroup – czołowej instytucji finansowej na świecie oraz Henkel Polska – globalna firma z branży kosmetyczno-chemicznej, FMCG – firmy z trzech różnych dziedzin gospodarki, w których jednak pracownicy zetkną się z iście międzynarodowym środowiskiem pracy.

Międzynarodowe transfery

Globalna skala działalności ArcelorMittal przekłada się na możliwości kariery i awansu w obrębie całej korporacji, lecz także na codzienną pracę. Firma ma swoje oddziały na każdym kontynencie poza Australią i zatrudnia 285 tys. pracowników. W każdym niemal kraju pracują obcokrajowcy, czy to w ramach krótszych wyjazdów projektowych, czy transferów na kilka lat. – Przynależność do międzynarodowej korporacji odczuwalna jest poprzez współpracę z innymi oddziałami i pracę w multinarodowych zespołach przy realizacji codziennych zadań czy też projektów. Stworzyliśmy wewnętrzny, korporacyjny rynek pracy, tzw. Job Market Online. Jest to portal, na którym publikowane są oferty pracy w ArcelorMittal z całego świata. Obecnie znajduje się na nim ok. 200 ofert z różnych lokalizacji. Dodatkowo w firmie funkcjonuje polityka dotycząca delegowania pracowników do pracy za granicą, tzw. International Mobility Policy, która reguluje kwestie transferów pomiędzy poszczególnymi krajami – mówi Anna Wyczesany, dyrektor Biura Rekrutacji i Szkoleń w ArcelorMittal Poland.

Indywidualne wsparcie

Dla działu HR taka polityka wiąże się z koniecznością dbania o to, by każdy transfer wewnątrz organizacji stwarzał szanse rozwoju zawodowego pracownika, a jednocześnie był wartością dodaną dla firmy. Każdy przypadek transferu do innego kraju wymaga indywidualnego podejścia, zadbania o kwestie prawnopodatkowe. Dodatkowo zadaniem działu HR jest szeroko rozumiana opieka nad relokowanymi pracownikami, czyli pomoc w znalezieniu mieszkania czy szkoły dla dzieci. – Występują u nas dwa rodzaje kontraktów zagranicznych – krótkookresowy od 3 do 12 miesięcy oraz długookresowy, trwający powyżej roku. Dla przykładu 15 Polaków pracuje obecnie na kontraktach za granicą: w USA, Luksemburgu, Niemczech, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii, natomiast w Polsce mamy 26 obcokrajowców. W ramach pakietu relokacyjnego pracownicy otrzymują dodatkowe wsparcie finansowe m.in. na wynajem nowego mieszkania czy edukację dzieci. Nasza pomoc obejmuje także działania ułatwiające adaptację w nowym miejscu, m.in. naukę języka obcego dla pracownika oraz jego rodziny. Staramy się, aby pracownicy, których kontrakt zagraniczny dobiega końca, mieli możliwość wyboru – wrócić do macierzystego zakładu, czy też pozostać za granicą – wyjaśnia Anna Wyczesany.

reklama

Autor:

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania zasobami ludzkimi, współpracuje z mediami elektronicznymi oraz Instytutem CRF.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Sprawiedliwości

Patron merytoryczny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »