| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Przewiduj i bądź szczery

Przewiduj i bądź szczery

Rozmowa z Jérôme Lafuite’em, dyrektorem zarządzającym w firmie Michael Page International

● Jaki zatem wymierny wpływ mają inicjatywy w zakresie HRM na biznesową strategię firmy?

Właściwa polityka rekrutacyjna jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozytywne wyniki finansowe w firmie. Poprzez rekrutację, rozwój oraz zatrzymanie właściwych pracowników menedżerowie HR mają bezpośredni wpływ na rachunek zysków i strat całego przedsiębiorstwa – redukując koszty rekrutacji, koszty szkolenia nowych pracowników oraz podnosząc przychody, ponieważ efektywność zmotywowanych pracowników oraz ich wartość dodana dla firmy jest o wiele wyższa.

● Jest Pan międzynarodowym ekspertem w rekrutowaniu specjalistów w takich sektorach, jak: usługi finansowe, technologia, media i telekomunikacja, przemysł, usługi biznesowe.

W jakim stopniu zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne rozwiązania w procesie rekrutacji współtworzą efektywność firmy?

● Jakie są Pana doświadczenia w tym zakresie?

Znajomość ludzi, którzy są na Twoim rynku, oraz tego, jak się rozwijają, zawsze będzie najlepszym sposobem na rekrutację. Nowe technologie (portale społecznościowe, kreatywny employer branding, aplikacje rekrutacyjne na i-phone, rekrutacyjne fora on-line) mogą przyspieszyć pierwszy kontakt oraz umożliwić dotarcie do szerszej grupy osób bardziej niż w tradycyjny sposób. Jednak najważniejsze działania, czyli budowanie relacji oraz utrzymywanie stałego kontaktu z osobami, które mogą stać się Twoimi pracownikami, najlepiej wykonywać tradycyjnie – poprzez spotkania twarzą w twarz. To jest reguła dla każdej branży, bez wyjątku. W realizacji tej zasady leży też sukces, jaki odnosimy w naszej firmie od 35 lat.

● Jakiej rady udzieliłby Pan menedżerom HR, którzy chcą skutecznie rekrutować i efektywnie zarządzać ludźmi w obecnych warunkach rynkowych?

Przede wszystkim przewiduj i bądź proaktywny! Bierz udział w konferencjach dla dyrektorów finansowych, dyrektorów sprzedaży oraz dyrektorów IT, aby zrozumieć, jak zmienia się ich świat i jak te zmiany wpływają na ich potrzeby w zakresie HR. Tak jak każda firma FMCG zrobiłaby, aby zrozumieć potrzeby konsumpcyjne swojej grupy docelowej.

● Dziękuję za rozmowę.

Jérôme Lafuite

dyrektor zarządzający w firmie doradztwa personalnego Michael Page International, specjalizującej się m.in. w rekrutacji kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla w dziedzinie finansów i księgowości.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

FC NIKMARK

Agencja Marketingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »