| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników.

Eurobank rozpoczął swoją działalność we wrześniu 2003 roku. Otwarcie pierwszych 50 oddziałów poprzedzone było bardzo intensywnym procesem rekrutacji. Dział HR dopiero konstytuującej się organizacji miał trudne zadanie pozyskania i przeszkolenia w czasie pięciu miesięcy prawie 500 pracowników sprzedaży. Dodatkowo sytuację komplikował innowatorski i niespotykany wcześniej na polskim rynku model biznesowy banku, którego ze względów strategicznych nie można było wcześniej pokazać. Zespół odpowiedzialny za rekrutację musiał przekonać kilkaset młodych osób do podjęcia pracy w banku, którego jeszcze nie ma, który nie ma jeszcze swojej nazwy i którego oddziały mają wyglądać inaczej niż wszystko, co kojarzyło się z bankowością... A wszystko to w ciągu kilku miesięcy.

Ten czas nadal wspominamy z sentymentem. Dobrze pamiętamy prezentacje powadzone dla kandydatów, podczas których kreśliliśmy dłońmi zarysy standów w centrach handlowych, widząc w ich oczach lekkie niezrozumienie. Wspominamy pierwsze projekty strojów służbowych, których efektem była rezygnacja części kandydatów z oferty zatrudnienia (wszystko przez paralotnicze furażerki). Wspominamy 12-godzinne maratony rekrutacyjne, w trakcie których każdy z rekruterów prowadził wywiady z 15–20 kandydatami. Choć kolejne lata nadal były bardzo intensywne (co roku bank zwiększał przeciętnie o 470 liczbę nowych etatów), nieporównywalnie łatwiej było nam promować pracodawcę, którego marka znana jest z reklam, a oddziały można zobaczyć w każdym większym centrum handlowym. W 2008 roku „okrzepliśmy” na tyle, by zastanowić się nad dalszą strategią kontaktów z rynkiem pracy. I tak powstała seria projektów, które miały za zadanie nie tylko opisać, lecz także pokazać, jaką jesteśmy firmą – przyznają pracownicy Departamentu Zarządzania Personelem.

Pokazać siebie

Budowanie nowej strategii wizerunkowej rozpoczęło się w 2008 roku od analiz dotychczasowych sposobów dotarcia do kandydatów, badania efektywności poszczególnych źródeł rekrutacji i wywiadów z kandydatami do pracy pod kątem opinii na temat eurobanku. Przeprowadzono także research stron najlepszych pracodawców oraz badania fokusowe z udziałem studentów uczelni wrocławskich, których efektem był raport dotyczący wizerunku eurobanku jako pracodawcy. Na podstawie wyników tych analiz zdecydowano się m.in. na modyfikację szaty graficznej ogłoszeń rekrutacyjnych – z tym związany był pomysł wykorzystania wizerunków pracowników banku.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »