| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników.

Strategia employer branding

W ramach nowej strategii employer branding podjęto również inne działania, a były to:

  • Całkowita modyfikacja strony www w zakresie rekrutacji. Strona informująca do tej pory wyłącznie o aktualnych ofertach pracy została przekształcona w centrum informacyjne dla kandydatów. Została zamieniona także nazwa strony z „praca” na „kariera”. Znajdują się tam porady rekrutacyjne oraz informacje o banku, prowadzonych projektach oraz programach rozwojowych dla pracowników. Opracowanie materiałów trwało około pół roku. W tym czasie został także nakręcony filmik rekrutacyjny (dostępny na stronie) pokazujący potencjalnym kandydatom eurobank od środka – stanowiska pracy oraz osoby zatrudnione. Dzięki niemu można było pokazać, że eurobank to nie tylko standy w centrach handlowych (których wbrew powszechnemu przekonaniu jest jedynie ok. 12 proc. w sieci sprzedaży) – co także było jednym z celów strategii.
  • Program płatnych staży letnich „Graj w naszych barwach” – program skierowany jest do wyróżniających się studentów ostatnich lat studiów, a realizowany na potrzeby różnych departamentów. Staże trwają od jednego do trzech miesięcy. W trakcie trzech edycji programu staż w banku odbyło 31 studentów, z czego 12 zostało zatrudnionych. Promocja programu rozpoczyna się w kwietniu, angażowane są do tego uczelniane biura karier, bank korzysta także z portali rekrutacyjnych i społecznościowych. Ewaluacja programu stażowego jest przeprowadzana na podstawie ankiet, którą wypełniają stażyści po odbytym stażu – dzięki temu istnieje możliwość doskonalenia programu.
  • Udział w prestiżowym programie „Grasz o Staż” – od trzech lat rekrutowani są studenci z tego programu na staże w różnych działach, m.in. marketingu, HR, PR.
  • Aktywizacja udziału banku we wrocławskich targach pracy – min. trzy eventy rocznie.
  • Prezentacje i warsztaty prowadzone dla studentów na wrocławskich uczelniach – w ramach prezentacji przekazywane są informacje o banku, jego strukturze oraz aktualnie obsadzanych stanowiskach. W takich spotkaniach uczestniczą menedżerowie z poszczególnych zespołów, którzy prowadzą merytoryczną część spotkań oraz odpowiadają na pytania. Od 2009 r. prowadzone są także warsztaty związane z rozwojem miękkich kompetencji, np. autoprezentacja oraz udział w assessment center, a wszystko w ramach programu „euroAkademia”.
  • Przygotowanie i publikacja profili pracodawcy na głównych portalach rekrutacyjnych i społecznościowych.
  • Projekt „Eurobank – jak to działa?”, którego celem jest pokazanie wybranym studentom wycinka z życia organizacji poprzez zorganizowanie gry rozgrywanej w różnych departamentach w centrali banku. Jest to okazja, by zrewidować uczelniane wyobrażenia o pracy w banku.
  • Pod koniec 2009 roku eurobank został laureatem Godła Inwestor w Kapitał Ludzki, a w 2010 roku Pracodawcą Godnym Zaufania.

Bank to nie tylko bankowcy

Podsumowując dotychczasowe doświadczenia, można uznać projekt za sukces. Na szczególnie ważnym wrocławskim rynku pracy eurobank jest rozpoznawalny i identyfikowany – tak jak powinno to być w przypadku jednego z większych pracodawców w mieście. Działowi HR udało się podnieść świadomość studentów na temat struktury i zasad działania banku – pokazać, że bank to nie bankowcy, ale cała masa różnorodnych specjalizacji. W ramach samego pionu IT zatrudnionych jest prawie 250 osób zarówno w obszarze rozwoju i wdrożeń oprogramowania, jak i utrzymania infrastruktury. Dział HR nadal się uczy i eksperymentuje, ale to, co dla banku najważniejsze, że regularnie we wszelkich badaniach satysfakcji i komunikacji zarówno przyjazne relacje w pracy, jak i realna możliwość rozwoju są wskazywane przez pracowników jako główne cechy definiujące eurobank.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »