| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników.

Strategia employer branding

W ramach nowej strategii employer branding podjęto również inne działania, a były to:

  • Całkowita modyfikacja strony www w zakresie rekrutacji. Strona informująca do tej pory wyłącznie o aktualnych ofertach pracy została przekształcona w centrum informacyjne dla kandydatów. Została zamieniona także nazwa strony z „praca” na „kariera”. Znajdują się tam porady rekrutacyjne oraz informacje o banku, prowadzonych projektach oraz programach rozwojowych dla pracowników. Opracowanie materiałów trwało około pół roku. W tym czasie został także nakręcony filmik rekrutacyjny (dostępny na stronie) pokazujący potencjalnym kandydatom eurobank od środka – stanowiska pracy oraz osoby zatrudnione. Dzięki niemu można było pokazać, że eurobank to nie tylko standy w centrach handlowych (których wbrew powszechnemu przekonaniu jest jedynie ok. 12 proc. w sieci sprzedaży) – co także było jednym z celów strategii.
  • Program płatnych staży letnich „Graj w naszych barwach” – program skierowany jest do wyróżniających się studentów ostatnich lat studiów, a realizowany na potrzeby różnych departamentów. Staże trwają od jednego do trzech miesięcy. W trakcie trzech edycji programu staż w banku odbyło 31 studentów, z czego 12 zostało zatrudnionych. Promocja programu rozpoczyna się w kwietniu, angażowane są do tego uczelniane biura karier, bank korzysta także z portali rekrutacyjnych i społecznościowych. Ewaluacja programu stażowego jest przeprowadzana na podstawie ankiet, którą wypełniają stażyści po odbytym stażu – dzięki temu istnieje możliwość doskonalenia programu.
  • Udział w prestiżowym programie „Grasz o Staż” – od trzech lat rekrutowani są studenci z tego programu na staże w różnych działach, m.in. marketingu, HR, PR.
  • Aktywizacja udziału banku we wrocławskich targach pracy – min. trzy eventy rocznie.
  • Prezentacje i warsztaty prowadzone dla studentów na wrocławskich uczelniach – w ramach prezentacji przekazywane są informacje o banku, jego strukturze oraz aktualnie obsadzanych stanowiskach. W takich spotkaniach uczestniczą menedżerowie z poszczególnych zespołów, którzy prowadzą merytoryczną część spotkań oraz odpowiadają na pytania. Od 2009 r. prowadzone są także warsztaty związane z rozwojem miękkich kompetencji, np. autoprezentacja oraz udział w assessment center, a wszystko w ramach programu „euroAkademia”.
  • Przygotowanie i publikacja profili pracodawcy na głównych portalach rekrutacyjnych i społecznościowych.
  • Projekt „Eurobank – jak to działa?”, którego celem jest pokazanie wybranym studentom wycinka z życia organizacji poprzez zorganizowanie gry rozgrywanej w różnych departamentach w centrali banku. Jest to okazja, by zrewidować uczelniane wyobrażenia o pracy w banku.
  • Pod koniec 2009 roku eurobank został laureatem Godła Inwestor w Kapitał Ludzki, a w 2010 roku Pracodawcą Godnym Zaufania.

Bank to nie tylko bankowcy

Podsumowując dotychczasowe doświadczenia, można uznać projekt za sukces. Na szczególnie ważnym wrocławskim rynku pracy eurobank jest rozpoznawalny i identyfikowany – tak jak powinno to być w przypadku jednego z większych pracodawców w mieście. Działowi HR udało się podnieść świadomość studentów na temat struktury i zasad działania banku – pokazać, że bank to nie bankowcy, ale cała masa różnorodnych specjalizacji. W ramach samego pionu IT zatrudnionych jest prawie 250 osób zarówno w obszarze rozwoju i wdrożeń oprogramowania, jak i utrzymania infrastruktury. Dział HR nadal się uczy i eksperymentuje, ale to, co dla banku najważniejsze, że regularnie we wszelkich badaniach satysfakcji i komunikacji zarówno przyjazne relacje w pracy, jak i realna możliwość rozwoju są wskazywane przez pracowników jako główne cechy definiujące eurobank.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant Sp. z o.o.

Producent kompletnych rozwiązań systemów grzewczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »