| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie

Zarządzanie

Jak wydawać pracownikom polecenia służbowe?

Aktualizacja: 27.02.2014

Wykonywanie poleceń pracodawcy jest obowiązkiem pracownika, o ile polecenia te mieszczą się w stosunku pracy łączącym pracownika z pracodawcą. Pracownik nie ma obowiązku wykonywania poleceń w sposób bezkrytyczny. W praktyce mogą bowiem wystąpić sytuacje, w których pracownik może, a nawet powinien odmówić wykonania polecenia pracodawcy. »

Plany pracodawców na 2014 rok

Aktualizacja: 24.02.2014

Początek nowego roku nie zapowiada znaczącego wzrostu liczby miejsc pracy. Stopniową poprawę sytuacji ekonomicznej kraju może jednak zwiastować rosnąca otwartość pracodawców na podwyższanie poziomu wynagrodzeń. Czy 2014 rok przyniesie wyczekiwane zmiany na rynku pracy? »

Kolory w pracy

Aktualizacja: 10.02.2014

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie. »

Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Aktualizacja: 03.02.2014

Najcenniejszym zasobem organizacji są ludzie, którzy w niej pracują. Niezwykle ważne w zarządzaniu personelem jest uwzględnienie wieku pracowników w działaniach personalnych. Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry? »

O co firmy pytają pracowników?

Aktualizacja: 27.01.2014

Wiele firm inwestuje w badania opinii pracowników pomagające im poznać nastroje panujące w organizacji, ale i trendy w danej branży czy sektorze. Niektóre z przedsiębiorstw idą jednak o krok dalej i na podstawie wyników badań swoich pracowników konstruują całość strategii Employer Brandingowej firmy. Chwilowy trend czy nowy kierunek działów HR? »

Menedżer projektu cz. 2

Aktualizacja: 23.01.2014

Choć od wieków ludzie realizowali projekty - budowali drogi, domy, budowle i wzniecali wojny, wiedza z zarządzania projektami rozwija się od niedawna. Przywódcy, budowniczowie i wielcy architekci od stuleci działali według naczelnej zasady zarządzania projektem - zrób to w wyznaczonym czasie i za zaplanowane pieniądze. »

Menedżer projektu cz. 1

Aktualizacja: 23.01.2014

Wzrost znaczenia projektów w zarządzaniu przedsiębiorstwem w ostatnich kilkudziesięciu latach spowodował tworzenie się na rynku pracy nowej profesji - menedżera projektu. Jego sylwetka skupia w sobie wiele cech należących do ludzi o szerokich horyzontach myślowych i wykazujący się dojrzałą osobowością. »

Inteligentne zarządzenie emocjami

Aktualizacja: 21.01.2014

Wbrew pozorom inteligencja człowieka jest wskaźnikiem, którego pomiar może dostarczyć wielu problemów. Pomiar inteligencji racjonalnej za pomocą standaryzowanego ilorazu (IQ) dostarcza nierzadko relatywnych wyników, a uzyskany w ten sposób obraz umiejętności intelektualnych jest ubogi. Okazuje się bowiem, że niecałe 20% składowej sukcesu człowieka to jego IQ. Co stanowi zatem tak znaczące 80% dopełnienie? »

Wpływ kultury organizacyjnej firmy na efektywność pracowników

Aktualizacja: 13.01.2014

Jaki wpływ ma kultura organizacyjna w firmie na efektywność, wyniki i rozwój organizacji? jest też jej wizytówką? Jak stworzyć spójny system zarządzania w oparciu o kulturę organizacyjną w firmie? O tym poniżej. »

Innowacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – KONSULTANT HR

Aktualizacja: 16.12.2013

Realizujemy projekt innowacyjny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, którego ideą jest wypracowanie bezpłatnej aplikacji on-line (zawierającej pakiet narzędzi informatyczno-psychologicznych) wspomagającej zarządzanie wiekiem w organizacjach. Służyć ma to zwiększeniu efektywności pracy, przepływu wiedzy i doświadczeń pomiędzy pracownikami w różnym wieku w firmie, w tym przedłużeniu aktywności zawodowej pracownic w wieku powyżej 50 lat. »

Jak przeprowadzać zebrania z pracownikami

Aktualizacja: 04.12.2013

Przeprowadzenie zebrania, tak jak każde wystąpienie publiczne może przysporzyć kłopotów. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami. »

Rekrutacja wpływa na wizerunek firmy

Aktualizacja: 26.11.2013

Sposób prowadzenia w firmie procesu rek wpływa na wizerunek firmy. Może jej zaszkodzić, bądź zamienić się w swego rodzaju kampanię promocyjną. Jak prowadzić rekrutację, żeby przyniosła ona pozytywne skutki dla firmy, nie tylko w postaci nowych pracowników? »

Czy rotacja na stanowiskach pracy jest dobrym sposobem na motywowanie pracowników?

Aktualizacja: 12.11.2013

Strategia zarządzania, polegająca na  częstej rotacji na stanowiskach pracy przynosi korzyści dla obu stron stosunku pracy: pracodawcy oraz jego pracowników. Menedżer ma bowiem do dyspozycji zgrany zespół ludzi, którym nie grozi wypalenie zawodowe. »

Coaching a skuteczność biznesowa

Aktualizacja: 11.12.2013

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi? »

Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?

Aktualizacja: 16.10.2013

Media społecznościowe zdają się być aktualnie dominującym źródłem informacji, a poprzez ciągły rozwój, przyciągają coraz szersza rzeszę użytkowników. Jak wykorzystać potencjał społecznościowy w prowadzeniu działalności? Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe? »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Kafliński

Radca prawny. Ekspert w zakresie prawa kapitałowego, funduszy inwestycyjnych oraz prawa korporacyjnego i cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK