| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jak efektywnie wykorzystać wskaźniki benchmarkingowe w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Jak efektywnie wykorzystać wskaźniki benchmarkingowe w zarządzaniu zasobami ludzkimi

DHL Express Poland Sp. z o.o. od kilku lat z powodzeniem stosuje benchmarking w swoim dziale HR. Ta praktyka pozwala lepiej planować strategię i rozwój oraz skuteczniej rozmawiać z zarządem i partnerami biznesowymi.

Uczyć się od innych

W DHL Express uważają, że pomimo ograniczonej liczby działów HR korzystających w Polsce z benchmarków, ich stosowanie ma głęboki sens.

Korzyści ze stosowania benchmarków są dla mnie oczywiste – podkreśla Magdalena Chabińska-Rossakowska. – Dzięki nim potrafię w cyfrach przedstawić zarządowi i partnerom efektywność działań personalnych. Uważam, że bezpieczne jest tu zawsze bycie w medianie. Jeśli jestem poniżej, to staram się zrozumieć, dlaczego, co przeoczyłam. Korzyścią nie jest tu jednak dla mnie poczucie bezpieczeństwa, ale możliwość monitoringu.

W raportach znajdują się dane największych graczy na rynku, a dla każdej firmy, która chce odnieść sukces, dobrze jest porównywać się do dużych organizacji, bo to one narzucają standardy HRM na rynku. Pionierami w wytyczaniu tych standardów w Polsce były duże korporacje – pokazywały, w jaki sposób powinna być prowadzona polityka personalna, wyciągały przedsiębiorstwa z socjalistycznego myślenia o roli działu kadr. Siłą firm, które skorzystały w Polsce ze wskaźników benchmarkingowych, jest to, że mają one dostęp do wysokiej jakości know-how, światowej myśli naukowej, a także opinii autorytetów w dziedzinach zarządzania i efektywności organizacyjnej.

DHL Express Poland Sp. z o.o. jest częścią Grupy DP DHL, która oferuje usługi pocztowe, dostarczanie przesyłek kurierskich (DHL Express), usługi logistyczne, finansowe, prawne, księgowe, zakupowe, z zakresu nieruchomości i inne. W ofercie DHL Express są różne opcje doręczeń pilnych przesyłek krajowych i międzynarodowych. DHL posiada rozbudowaną sieć przedstawicielstw w Polsce, ma dobrą reputację i jest marką dobrze rozpoznawalną.

Jak zastosować benchmarking krok po kroku

● Krok pierwszy – Plan – określenie obszarów, które zostaną porównane.

● Krok drugi – Poszukiwanie – określenie źródeł danych.

● Krok trzeci – Analiza – etap porównania danych własnych z rynkiem.

● Krok czwarty – Wdrożenie – określenie obszarów do poprawy i opracowanie planu wprowadzenia zmian.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK