| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jak efektywnie wykorzystać wskaźniki benchmarkingowe w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Jak efektywnie wykorzystać wskaźniki benchmarkingowe w zarządzaniu zasobami ludzkimi

DHL Express Poland Sp. z o.o. od kilku lat z powodzeniem stosuje benchmarking w swoim dziale HR. Ta praktyka pozwala lepiej planować strategię i rozwój oraz skuteczniej rozmawiać z zarządem i partnerami biznesowymi.

Uczyć się od innych

W DHL Express uważają, że pomimo ograniczonej liczby działów HR korzystających w Polsce z benchmarków, ich stosowanie ma głęboki sens.

Korzyści ze stosowania benchmarków są dla mnie oczywiste – podkreśla Magdalena Chabińska-Rossakowska. – Dzięki nim potrafię w cyfrach przedstawić zarządowi i partnerom efektywność działań personalnych. Uważam, że bezpieczne jest tu zawsze bycie w medianie. Jeśli jestem poniżej, to staram się zrozumieć, dlaczego, co przeoczyłam. Korzyścią nie jest tu jednak dla mnie poczucie bezpieczeństwa, ale możliwość monitoringu.

W raportach znajdują się dane największych graczy na rynku, a dla każdej firmy, która chce odnieść sukces, dobrze jest porównywać się do dużych organizacji, bo to one narzucają standardy HRM na rynku. Pionierami w wytyczaniu tych standardów w Polsce były duże korporacje – pokazywały, w jaki sposób powinna być prowadzona polityka personalna, wyciągały przedsiębiorstwa z socjalistycznego myślenia o roli działu kadr. Siłą firm, które skorzystały w Polsce ze wskaźników benchmarkingowych, jest to, że mają one dostęp do wysokiej jakości know-how, światowej myśli naukowej, a także opinii autorytetów w dziedzinach zarządzania i efektywności organizacyjnej.

DHL Express Poland Sp. z o.o. jest częścią Grupy DP DHL, która oferuje usługi pocztowe, dostarczanie przesyłek kurierskich (DHL Express), usługi logistyczne, finansowe, prawne, księgowe, zakupowe, z zakresu nieruchomości i inne. W ofercie DHL Express są różne opcje doręczeń pilnych przesyłek krajowych i międzynarodowych. DHL posiada rozbudowaną sieć przedstawicielstw w Polsce, ma dobrą reputację i jest marką dobrze rozpoznawalną.

Jak zastosować benchmarking krok po kroku

● Krok pierwszy – Plan – określenie obszarów, które zostaną porównane.

● Krok drugi – Poszukiwanie – określenie źródeł danych.

● Krok trzeci – Analiza – etap porównania danych własnych z rynkiem.

● Krok czwarty – Wdrożenie – określenie obszarów do poprawy i opracowanie planu wprowadzenia zmian.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »