| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Inteligencja emocjonalna – fory dla karierowicza?

Inteligencja emocjonalna – fory dla karierowicza?

Czy opieranie się na wskaźnikach inteligencji emocjonalnej podczas rekrutacji i selekcji, awansów i zwolnień promuje osoby goniące za sukcesem? Czy kult EQ nie sprawia, że lepiej być ujmującym cwaniakiem niż oschłym fachowcem?

Wszyscy znamy genezę pojęcia inteligencji emocjonalnej. Daniel Goleman dociekał, dlaczego inteligentni intelektualnie nie osiągają sukcesów i określił cechy, które charakteryzowały tych nieraz mniej intelektualnie, a bardziej emocjonalnie sprawnych, którzy wygrywają na polu kariery.

A zatem, czy w efekcie nie doszło do sytuacji, w której część procesów HRM, stawiających na pierwszym miejscu kompetencje osobiste i społeczne, działa na szkodę organizacji, ograniczając rolę kompetencji merytorycznych.

Takie twierdzenia wzburzyły część pytanych przez nas ekspertów. Część jednak, również wśród tych wzburzonych, przyznała, że pytanie nie jest całkiem bezzasadne.

„Pracodawcy chętnie rozkręcają wyścig szczurów jako zasadę kultury organizacyjnej, bo to nie kosztuje ich wiele myślenia i pieniędzy. W nagrodę za tandetne myślenie dostają w efekcie tandetę: cwaniaków jako swoich najlepszych pracowników. Narzucają oni ton w firmie i szybko się ona degrengoluje, mimo początkowych pozornych sukcesów” – stwierdził prywatnie jeden z nich. A jak jest naprawdę?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK