| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Co warto wiedzieć o outsourcingu kadrowo-płacowym

Co warto wiedzieć o outsourcingu kadrowo-płacowym

Obsługa kadrowo-płacowa dla wielu pracodawców jest działaniem czasochłonnym, kosztownym i wymagającym nieustannego monitorowania zmian prawa. Tymczasem wywiązywanie się z zobowiązań tej domeny nie musi być codziennym obowiązkiem pracodawcy. Rozwiązaniem pozwalającym na optymalizację działań i kosztów firmy oraz skupienie się na głównej działalności biznesowej jest skorzystanie z usługi outsourcingu kadrowo-płacowego.

Z usług świadczonych przez outsourcerów korzystają firmy ceniące partnerstwo oraz jakość współpracy zarówno z zewnętrznymi kontrahentami, jak i własnymi pracownikami. Zlecenie obsługi kadrowo-płacowej profesjonalnej firmie jest zapewnieniem nie tylko poprawności oraz terminowości wykonanych zadań, lecz także całkowitej poufności oraz odpowiedzialności, która przesunięta zostaje na outsourcera. To przesunięcie priorytetów firmy z operacyjnych na strategiczne umożliwia skoncentrowanie się na kluczowych działaniach firmy.

Dla kogo outsourcing

Bardzo istotny jest fakt, że w warunkach polskich naliczanie wynagrodzeń jest procesem podlegającym częstym zmianom prawnym, a dostosowanie się do nowych przepisów wymaga stałego śledzenia publikacji prawnych oraz poszukiwania wiążących interpretacji odpowiednich instytucji. Zmiany prawne przekładają się nie tylko na konieczność stałego doszkalania pracowników, lecz także bieżącego dokonywania zmian w systemie informatycznym. Z tej perspektywy skorzystanie z zewnętrznej usługi pozwala na oszczędność czasu i zasobów ludzkich oraz redukcję kosztów związanych z zakupem, utrzymaniem i aktualizacją systemu informatycznego potrzebnego do obsługi procesu, a także szkoleniem pracowników i utrzymywaniem dokumentacji papierowej.

Rozwiązanie takie gwarantuje bezpieczeństwo przechowywania danych, wsparcie specjalistów podczas audytów i kontroli zewnętrznej oraz możliwość konsultacji dotyczących specjalistycznych zagadnień związanych z outsourcowanymi procesami.

Zakres usług

Kompleksowa usługa outsourcingu kadrowo-płacowego obejmuje wszystkie czynności związane z naliczaniem wynagrodzeń, rozliczeniami z pracownikami i urzędami z tytułu wynagrodzeń oraz przygotowywaniem oraz przechowywaniem dokumentacji kadrowej i płacowej. Przy takim modelu współpracy zaangażowanie firmy klienta ogranicza się głównie do prostego informowania outsourcera o osobach nowo zatrudnionych, urlopach, zwolnieniach, premiach czy zmianach wynagrodzenia. Po naliczeniu wynagrodzeń klient proszony jest o akceptację listy płac. Zakończeniem prac w danym okresie rozliczeniowym jest wypłata pracownikom wynagrodzeń, przekazanie klientowi pliku do zaksięgowania list płac, a do urzędów odpowiednich deklaracji.

Zakres usług może się zmienić w zależności od decyzji klienta, jakie czynności mają być realizowane wewnątrz firmy. Zdarza się, że przygotowywanie umów o pracę pozostaje po stronie klienta, a do zadań outsourcera, w kwestiach kadrowych należy zgłoszenie pracownika do ZUS oraz założenie i dalsze prowadzenie teczek osobowych.

Kolejnym modelem współpracy jest outsourcing wyłącznie płacowy, gdzie zakres usług ograniczony jest do czynności związanych z przygotowywaniem listy płac, rozliczeniami z pracownikami oraz instytucjami, a także raportowaniem.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Sales & Key Account Partner w Randstad Payroll Solution

Źródło:

INFOR
Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bogusz

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK