| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Praktyczne różnice między zmianą a innowacją

Praktyczne różnice między zmianą a innowacją

Inicjatywy innowacyjne, prawidłowo przeprowadzone, wymagają zmiany. Inicjatywy zmian, aby zakończyły się sukcesem, wymagają innowacji. Dlatego też, aby być innowatorem, menedżer musi być agentem zmiany.

Z łaciny innovare oznacza odnawiać. Pojęcie innowacyjność wprowadził do nauk ekonomicznych austriacki ekonomista Joseph Schumpeter. Już w latach 30. XX w. twierdził on, że na rozwój gospodarczy znacznie większy wpływ niż kapitał ma innowacyjność, którą rozumiał jako wprowadzenie na rynek nowego produktu, wykorzystanie nowej metody produkcji, znalezienie nowego rynku zbytu dla istniejących już produktów, zdobycie i rozwój nowych źródeł surowców lub wykorzystanie nowego rodzaju surowców, a także wprowadzenie zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie.

Nowe metody rozwoju osobistego pracowników

● Coaching jest niezwykle skutecznym procesem rozwoju i zmiany, nie tylko na poziomie umiejętności i zachowań, lecz także przekonań i wartości. Coaching biznesowy dotyczy głównie rozwoju odpowiednich kompetencji, ale też często dotyka równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym. Na Zachodzie coraz bardziej popularny jest coaching przez telefon, co jest związane z dużymi odległościami i oszczędnością czasu na dojazdy.

● Mentoring lub counseling, który jest połączeniem mentoringu z coachingiem i stanowi cenne narzędzie menedżerskie. Oprócz oficjalnych spotkań dotyczących wyznaczania celów na dany okres, a potem oceny ich realizacji opiera się także na spotkaniach nieformalnych i rozmowach na temat dalszego rozwoju krótko- i długoterminowego, dzielenia się wiedzą przez mentora, doradztwem czy sugestiami dotyczącymi szerszych perspektyw rozwojowych.

● Feedback może być elementem podczas codziennej pracy, elementem ocen pracowniczych czy systemów counselingowych. Wprowadzenie kultury udzielania feedbacku w firmie, zarówno tego pozytywnego, jak i korygującego, udzielanego w konstruktywny sposób, jest niezbędne chociażby z powodu zarządzania pokoleniem Y, które się tego od nas domaga. Spotkałam się także z systemem upward feedbacku, czyli feedbackowaniem menedżera przez zespół, którym zarządza, za pośrednictwem zewnętrznego konsultanta. System taki ma dużo większą wartość niż elektroniczne systemy ocen i są także sposobem na usprawnienie współpracy i komunikacji z menedżerem.

● Programy High Potentials funkcjonują już w wielu dużych organizacjach, lecz dla niektórych wciąż są nowymi rozwiązaniami. High potentials to wyjątkowa grupa pracowników, wymagająca, a jednocześnie chłonąca dużo więcej niż standardowe grupy szkoleniowe czy rozwojowe, dlatego też niezbędne jest przygotowanie dla nich specjalnych programów rozwojowych.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »