| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

W dziedzinie employer brandingu w PricewaterhouseCoopers w ciągu ostatniego roku zaszło kilka znaczących zmian. Firma postanowiła bardziej zacieśnić więzi z kandydatami, którzy przeszli selekcję, wprowadziła nowe elementy w komunikacji wewnętrznej z aktualnymi pracownikami, a dla potencjalnych kandydatów przygotowała film na YouTube, blog firmowy i nowe narzędzie Wirtualny Tydzień Pracy.

W realu i sieci

Działania kierowane do pracowników organizacji z dziedziny employer branding to głównie komunikacja wewnętrzna. W 2009 roku w firmie nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa zarządu. Aby pracownicy mogli lepiej poznać osobę, która została wybrana na to stanowisko, zapoczątkowano tzw. coffee talki, czyli spotkania przy kawie i słodyczach. Spotkania nie mają sztywno wyznaczonej agendy – czasem pani prezes proponuje na nich określony temat do rozmowy, często też dotyczą one bieżących pytań pracowników. Nie są to spotkania masowe, odbywają się najczęściej w gronie 20, 30 osób. I to również jest ich zaletą, ponieważ pozwalają pracownikom lepiej się poznać w organizacji, która liczy 1,2 tys. osób.

W ramach rozwijania elektronicznych narzędzi komunikacji wewnętrznej w PwC pojawiła się skrzynka pytań. Skrzynka jest anonimowa – w intranecie przygotowano specjalny formularz, przez który zadaje się pytania. Odpowiedzi na pytania są zwykle udzielane w wewnętrznym ogólnofirmowym newsletterze. Skrzynka jest nowym narzędziem, które pojawiło się po wspomnianej analizie, zarazem jest to element całej strategii komunikacji wewnętrznej, na którą nacisk położyła nowa prezes. Warto w tym miejscu podkreślić, jak ważne jest zaangażowanie szefostwa w działania z dziedziny komunikacji i employer brandingu. Ciekawe jest też to, że z założenia miały być to pytania do pani prezes, szybko jednak okazało się, że pytań jest tak wiele i są tak różnorodne, że obecnie część z nich jest kierowana do innych osób. Każde pytanie jest dokładnie analizowane – wszystko po to, aby odpowiedzi były bardzo konkretne, a złożone obietnice dotrzymane.

Sposobem na szybkie informowanie o aktualnościach i zmianach w firmie jest komunikator i intranet. Komunikator to narzędzie, dzięki któremu pracownicy otrzymują informacje o bieżących wydarzeniach z życia firmy. Ma on charakter biznesowo-lifestylowy. Komunikator podzielony jest na kilka sekcji – informacje dotyczące tego, co dzieje się wewnątrz firmy, informacje o nowych projektach realizowanych dla klientów oraz pracownikach. Każda sekcja składa się zwykle z kilku artykułów.

Intranet jest narzędziem regionalnym wprowadzanym w PwC. W ramach regionu Europy Centralnej i Wschodniej każdy pracownik ma nie tylko możliwość śledzenia ważnych wydarzeń firmowych wewnątrz swojego kraju, ale również w innych państwach.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kudlicki

Adwokat - specjalista z zakresu prawa karnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »