| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

W dziedzinie employer brandingu w PricewaterhouseCoopers w ciągu ostatniego roku zaszło kilka znaczących zmian. Firma postanowiła bardziej zacieśnić więzi z kandydatami, którzy przeszli selekcję, wprowadziła nowe elementy w komunikacji wewnętrznej z aktualnymi pracownikami, a dla potencjalnych kandydatów przygotowała film na YouTube, blog firmowy i nowe narzędzie Wirtualny Tydzień Pracy.

Konsultant też człowiek

Innym nowatorskim pomysłem wcielonym w życie było powstanie filmu empoyer brandingowego „Szukamy ludzi, nie robotów”, rozpowszechnianego w internecie. Pomysł nagrania filmu zrodził się z potrzeby pracowników PwC i miał na celu obalenie stereotypu pracy w konsultingu. Bardzo często praca w korporacjach kojarzona jest bowiem z całkowitym brakiem życia prywatnego. Grupa „Attraction” wyszła z pomysłem nakręcenia filmu, który odczarowałby taką wizję pracy konsultanta.

Motywem przewodnim filmu „Szukamy ludzi, nie robotów” jest piłka nożna. Zespół robotów rozgrywa w biurze mecz z zespołem pracowników. Wybór głównego wątku był prosty, w firmie działają dwa zespoły piłkarskie, damski i męski. Film został rozpropagowany w sieci, na stronie internetowej PwC, w serwisach społecznościowych oraz był rozpowszechniany przez ambasadorów, czyli studentów, którzy występują w imieniu firmy na uczelniach.

Przed startem

W trakcie przeprowadzonej analizy zwrócono również uwagę na fakt niewykorzystania w działaniach employer brandingowych okresu między zakończeniem rekrutacji a podjęciem pracy. W momencie kiedy kandydat przyjmuje ofertę pracy w PwC, składa wypowiedzenie umowy o pracę w firmie, w której obecnie pracuje, i znika nowemu pracodawcy z pola widzenia na okres przeważnie trzech miesięcy. Do czasu wprowadzenia zmian kontakt urywał się po przekazaniu takiej osobie informacji, że w konkretnym dniu ma się zgłosić do recepcji.

Obecnie w PwC funkcjonuje specjalny portal, który pozwala przyszłym pracownikom pozostać z firmą w kontakcie. Otrzymują oni login, hasło i w ten sposób mają dostęp do informacji związanych z nowym pracodawcą. Po pewnym czasie za pośrednictwem tego portalu otrzymują przypomnienie, że w określonym dniu mają stawić się na tak zwane induction, czyli szkolenia początkowe.

Program Buddiego

Induction to niejedyna oferta dla nowych pracowników, istotna dla wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. W początkowym etapie adaptacji pracownika elementem, na który firma kładzie duży nacisk, jest istniejący od kilku lat program Buddiego. Obecnie po analizie prowadzone są prace nad jego wzmocnieniem, tak aby osoby dołączające do firmy jeszcze łatwiej adaptowały się w nowym miejscu. Program ten ma być naturalnym przedłużeniem portalu on-boardingowego.

Mianem Buddiego określa się opiekuna, którego zadaniem jest wdrożenie nowego pracownika w jego obowiązki, oprowadzenie go po firmie i zapoznanie z innymi osobami. W PwC nie było problemu z zachęceniem pracowników do tego, żeby stawali się takimi opiekunami. Wpisują oni w arkusze celów na dany rok chęć zostania Buddim. Jest to bardzo pożyteczna inicjatywa, ponieważ zapewnia, że nie jest to tylko robienie dobrego wrażenia przez kilka początkowych dni, ale opieka nad pracownikiem przez cały pierwszy rok.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »