| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Promacierzyński zmysł

Promacierzyński zmysł

Jak traktowane są pracujące mamy i na jakie udogodnienia mogą liczyć w miejscu zatrudnienia? Odpowiedzi na te pytania dostarczyło badanie przeprowadzone w ramach konkursu „Mama w pracy”. Wyniki tegorocznej edycji konkursu przedstawiono 25 czerwca podczas gali finałowej w Warszawie. W trakcie imprezy wręczono statuetki firmom, które wyróżniają się promacierzyńską postawą.

Profity z zaufania

Konkurs „Mama w pracy” organizowany jest od 2007 roku. Głównym celem akcji jest promowanie promacierzyńskich postaw na rynku pracy zgodnie z zasadą, że matki są wartościowymi i lojalnymi pracownikami, dlatego warto o nie dbać.

– Kluczowym zadaniem kampanii „Mama w pracy” jest uświadomienie przedsiębiorcom, że kobieta wychowująca dziecko to znakomity pracownik. Jest lojalna, obowiązkowa, dobrze zorganizowana, ale przede wszystkim odpowiedzialna. Na przekór temu, co powszechnie sądzi się o młodych mamach – rzadko korzystają one ze zwolnień lekarskich. Przed nami jeszcze wiele pracy, ale mamy jasny cel i wiemy, że warto o niego walczyć. Mamy nadzieję, że niedługo w Polsce – tak jak już teraz w innych krajach europejskich – standardem będą specjalne programy dla kobiet, które zdecydowały się na macierzyństwo. Musimy pamiętać, że matki są równoprawnymi pracownikami i czasem wystarczy jedynie odrobina zaufania, która zaowocuje w pracy – zarówno w przypadku zatrudnionej mamy, jak i jej szefa – mówi Karolina Błaszczyk, koordynatorka projektu z Fundacji Świętego Mikołaja.

W tegorocznej edycji konkursu w kategorii duże firmy nagrodę otrzymały: Ikea Group, Żywiec Zdrój SA i Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń SA, w grupie małe firmy laureatem zostało Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.

Tak o swoich firmach wypowiadały się w ankietach zatrudnione w nich kobiety:

– Pracuję w mojej firmie prawie 8 lat na stanowisku menedżerskim. W tym czasie urodziłam dwójkę dzieci i za 1,5 miesiąca będę szczęśliwą mamą trzeciego. Przez cały okres mojej pracy firma podchodziła bardzo elastycznie do czasu ciąży, jak i po niej. Fakt przebywania już dwa razy na półrocznej przerwie po urodzeniu dziecka nie wpłynął w żaden sposób na moją karierę, wręcz przeciwnie. Awansowałam w tym czasie już dwa razy, a ostatni awans został mi zaproponowany na dwa miesiące przed urodzeniem trzeciego dziecka (pracownica Żywiec Zdrój SA).

– W naszej firmie żadna z nas nie boi się mieć dzieci, jak jesteśmy w ciąży, wszyscy się cieszą razem z nami. Nasza firma dba o dobrą atmosferę i przyjazne stosunki między pracownikami, co owocuje wymianą ubranek i potrzebnych rzeczy. Jeżeli decydujemy się iść na urlop wychowawczy, to pracodawca nie robi problemu. Zawsze o nas pamięta, zaprasza na imprezy integracyjne i bale dla dzieci, jest z nami w stałym kontakcie. Kiedy już wracamy do pracy po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, jesteśmy witane kwiatami. Mamy możliwość zmniejszenia etatu na czas, jakiego potrzebujemy, żeby się odnaleźć w nowej sytuacji (pracownica Ikea Group).

– Pracodawca w żaden sposób nie dyskryminuje pracownicy, będącej matką lub takiej, która jest w ciąży. Poza tym okres zwolnień na dziecko czy też urlop macierzyński nie wyklucza kobiety z otrzymania premii lub nagrody. Mając za sobą dwukrotne „doświadczenie w tym temacie” u tego samego pracodawcy, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że lepiej być nie może (pracownica Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń SA).

Moja organizacja dba o to, aby matka, jak i cała jej rodzina była szczęśliwa. Dyrektor wręcz zachęca do macierzyństwa. Organizowane przez zakład imprezy lub wyjazdy pracownicze przygotowywane są pod kątem uczestnictwa w nich również dzieci pracowników (pracownica Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim).

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »