| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Korporacyjne gniazdko

Korporacyjne gniazdko

Po co firmie przedszkole, kto będzie je realizował, ile to kosztuje, jakie problemy czekają po drodze, czy to się opłaca – to tylko kilka pytań, na które muszą odpowiedzieć specjaliści HR, którzy myślą o utworzeniu firmowego przedszkola.

Najważniejsze to wiara i przekonanie, że przedszkole firmowe musi się udać – to stwierdzenie bardzo często pojawiało się podczas wystąpień prelegentów, którzy wzięli udział w seminarium praktyków HR zorganizowanym przez firmę doradczą Femmeritum.

Spotkanie odbyło się 11 maja 2010 roku w Warszawie pod hasłem: „Przedszkole firmowe – jak z sukcesem zrealizować to przedsięwzięcie”. Zgromadziło kilkudziesięciu przedstawicieli firm, którzy zamierzają otworzyć przedszkole firmowe lub już to zrobili. Tych ostatnich jest w Polsce dosłownie kilku. Jednym z nich jest poznańska Nivea Polska.

Projekt w praktyce

Przedszkole firmowe jest naszym sztandarowym projektem w ramach strategii Work Family Balance, która jest wdrażana w firmie od maja 2009 roku – mówiła Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Nivea Polska. – Przeanalizowaliśmy sytuację związaną z brakiem miejsc w przedszkolach poznańskich i stwierdziliśmy, że możemy pomóc naszym pracownikom rozwiązać ten problem, zyskując jednocześnie ich lojalność.

Nivea zaadaptowała na potrzeby projektu budynek magazynu, który znajdował się na ich terenie. Powstało przedszkole o powierzchni 730 mkw. z pięcioma salami dla 75 dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat, salą do rytmiki, zajęć indywidualnych, jadalnią i dużym ogrodem. Przedszkole jest otwarte cały rok od 7.00 do 18.00. Inwestycja była dla firmy dużym wyzwaniem finansowym – pochłonęła łącznie ponad 2 mln zł.

Zamożność niekonieczna

Jak twierdzi Ryszard Skarbek, Lead HR Business Partner w Philip Morris International SCE – kolejny prelegent seminarium – zamożność firmy nie jest czynnikiem koniecznym do uruchomienia firmowego przedszkola. Dofinansowanie z gminy, a także środki unijne, o których także była mowa podczas spotkania, pozwalają na rozważanie tego projektu również przez mniejsze organizacje. Niezwykle ważna jest w tej sytuacji kultura organizacyjna firmy, która wspiera działania mające na celu zapewnienie pracownikom równowagi między życiem zawodowym a rodziną. Ryszard Skarbek zwrócił uwagę, że w przypadku Philip Morris (PM) bardzo ważna w realizacji projektu była rola konsultanta zewnętrznego, który towarzyszy firmie od momentu pomysłu przedszkola, przedstawia analizę ryzyk związanych z uruchomieniem przedszkola, poprzez długą drogę uzyskiwania niezbędnych pozwoleń i formalności aż do momentu wyboru operatora, który będzie placówką zarządzał. Przedszkole PM również znajduje się na terenie firmy. Jest przewidziane na 100 dzieci w wieku od dwóch i pół do sześciu lat).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska to kancelaria radców prawnych specjalizująca się w obsłudze prawnej spraw z zakresu szeroko pojmowanej własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego, własności przemysłowej, a także zagadnień dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie (nowe media).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »