| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Korporacyjne gniazdko

Korporacyjne gniazdko

Po co firmie przedszkole, kto będzie je realizował, ile to kosztuje, jakie problemy czekają po drodze, czy to się opłaca – to tylko kilka pytań, na które muszą odpowiedzieć specjaliści HR, którzy myślą o utworzeniu firmowego przedszkola.

Najważniejsze to wiara i przekonanie, że przedszkole firmowe musi się udać – to stwierdzenie bardzo często pojawiało się podczas wystąpień prelegentów, którzy wzięli udział w seminarium praktyków HR zorganizowanym przez firmę doradczą Femmeritum.

Spotkanie odbyło się 11 maja 2010 roku w Warszawie pod hasłem: „Przedszkole firmowe – jak z sukcesem zrealizować to przedsięwzięcie”. Zgromadziło kilkudziesięciu przedstawicieli firm, którzy zamierzają otworzyć przedszkole firmowe lub już to zrobili. Tych ostatnich jest w Polsce dosłownie kilku. Jednym z nich jest poznańska Nivea Polska.

Projekt w praktyce

Przedszkole firmowe jest naszym sztandarowym projektem w ramach strategii Work Family Balance, która jest wdrażana w firmie od maja 2009 roku – mówiła Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Nivea Polska. – Przeanalizowaliśmy sytuację związaną z brakiem miejsc w przedszkolach poznańskich i stwierdziliśmy, że możemy pomóc naszym pracownikom rozwiązać ten problem, zyskując jednocześnie ich lojalność.

Nivea zaadaptowała na potrzeby projektu budynek magazynu, który znajdował się na ich terenie. Powstało przedszkole o powierzchni 730 mkw. z pięcioma salami dla 75 dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat, salą do rytmiki, zajęć indywidualnych, jadalnią i dużym ogrodem. Przedszkole jest otwarte cały rok od 7.00 do 18.00. Inwestycja była dla firmy dużym wyzwaniem finansowym – pochłonęła łącznie ponad 2 mln zł.

Zamożność niekonieczna

Jak twierdzi Ryszard Skarbek, Lead HR Business Partner w Philip Morris International SCE – kolejny prelegent seminarium – zamożność firmy nie jest czynnikiem koniecznym do uruchomienia firmowego przedszkola. Dofinansowanie z gminy, a także środki unijne, o których także była mowa podczas spotkania, pozwalają na rozważanie tego projektu również przez mniejsze organizacje. Niezwykle ważna jest w tej sytuacji kultura organizacyjna firmy, która wspiera działania mające na celu zapewnienie pracownikom równowagi między życiem zawodowym a rodziną. Ryszard Skarbek zwrócił uwagę, że w przypadku Philip Morris (PM) bardzo ważna w realizacji projektu była rola konsultanta zewnętrznego, który towarzyszy firmie od momentu pomysłu przedszkola, przedstawia analizę ryzyk związanych z uruchomieniem przedszkola, poprzez długą drogę uzyskiwania niezbędnych pozwoleń i formalności aż do momentu wyboru operatora, który będzie placówką zarządzał. Przedszkole PM również znajduje się na terenie firmy. Jest przewidziane na 100 dzieci w wieku od dwóch i pół do sześciu lat).

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Frątczak

Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »