| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Dzieci przyszłością firmy

Dzieci przyszłością firmy

Problemy ze zdobyciem miejsca w publicznych przedszkolach oraz wysokie koszty placówek prywatnych sprawiają, że ponad 90 proc. zatrudnionych Polaków byłoby zainteresowanych posłaniem swojego dziecka do przedszkola firmowego. Możliwość takiego rozwiązania rozważa 10 proc. pracodawców, a tylko kilka firm to rozwiązanie realizuje.

Spółki Philip Morris w Polsce (PMPL) należą do grupy kapitałowej Philip Morris International Inc. (PMI), lidera w branży tytoniowej na świecie. PMI w Polsce prowadzi swoją działalność przez cztery spółki: Philip Morris Polska SA, która zajmuje się produkcją wyrobów tytoniowych na rynki krajowe i zagraniczne, Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o., zajmująca się sprzedażą i dystrybucją produktów na rynek krajowy, Philip Morris Polska Tobacco Sp. z o.o., zajmująca się kontraktacją, skupem i przetwarzaniem tytoniu, oraz PMI Service Center Europe Sp. z o.o. (PMI SCE), która powstała w Krakowie w 2005 r. PMI SCE działa jako europejskie centrum usługi świadczy scentralizowane usługi finansowe i informatyczne, a także zapewnia wsparcie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla około 14 tys. pracowników podmiotów należących do grupy kapitałowej PMI w 25 krajach Europy.

Kraków wybrano na siedzibę centrum usług głównie ze względu na znaczne zasoby potencjalnych kandydatów do pracy o odpowiednim wykształceniu, specjalistycznej wiedzy i umiejętnościach językowych, a także ze względu na istniejącą infrastrukturę. Właśnie w Krakowie od kilku lat działają centra usług wspólnych dla firm z całego świata. Według danych szacunkowych w 30 krakowskich centrach pracuje ponad 16 tysięcy osób. Philip Morris ze swoim centrum usług konkuruje więc na bardzo trudnym rynku. Większość zatrudnionych w centrach pracowników to młodzi ludzie, którzy chętnie zmieniają pracę, poszukują nowych wyzwań, ale też zakładają rodziny i utrzymanie ich w firmie staje się dużo większym wyzwaniem niż kilka lat wcześniej.

Kobiecy impuls

Powstanie nowego centrum, konkurencja ze strony innych centrów usług, a także zmiany, jakie miały miejsce na rynku pracy, stały się bezpośrednim impulsem do projektu utworzenia przedszkola firmowego. Zarząd firmy poszukiwał niestandardowych rozwiązań, które mogłyby wyróżnić Philip Morris na rynku pracy i sprawić, że stanie się on pożądanym pracodawcą dla młodych i dobrze wykształconych pracowników. Obecnie Philip Morris zatrudnia w Polsce ogółem prawie 3 tysiące osób, z czego ok. 700 pracuje w PMI SCE. Średnia wieku pracowników PMI SCE wynosi powyżej 30 lat, a ok. 70 proc. pracowników to kobiety.

Dokładnie wsłuchiwaliśmy się w głosy naszych pracowników, obserwowaliśmy to, co dzieje się na rynku pracy, gdzie propozycje benefitów są bardzo podobne do siebie – zastanawialiśmy się, co możemy zrobić, żeby nasi pracownicy czuli się naprawdę dumni z tego, że w pracują w Philip Morris. Na skutek tych obserwacji zupełnie naturalnie zrodził się pomysł przedszkola. Podobne rozwiązanie funkcjonuje w centrali naszej firmy w Lozannie – mówi kierujący projektem przedszkola firmowego Ryszard Skarbek, Lead HR Business Partner w PMI SCE.

reklama

Autor:

menedżer projektów wydawniczych

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

KnowBox Szkolenia

Portal dla szkoleniowców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »