| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Dzieci przyszłością firmy

Dzieci przyszłością firmy

Problemy ze zdobyciem miejsca w publicznych przedszkolach oraz wysokie koszty placówek prywatnych sprawiają, że ponad 90 proc. zatrudnionych Polaków byłoby zainteresowanych posłaniem swojego dziecka do przedszkola firmowego. Możliwość takiego rozwiązania rozważa 10 proc. pracodawców, a tylko kilka firm to rozwiązanie realizuje.

Rodzice mają głos

W realizację projektu zaangażowanych jest 10 osób, pracowników Philip Morris, którzy oprócz swoich normalnych obowiązków zawodowych angażują się w pracę przy tym przedsięwzięciu. Dobór osób do zespołu nie był przypadkowy. W jego skład weszli m.in. rodzice, którzy mają doświadczenia z różnych krakowskich przedszkoli, co pozwoli im na zebranie najlepszych praktyk z przedszkoli samorządowych i wykorzystanie ich w przedszkolu firmowym. Rodzice będą mieli znaczący wpływ na kształtowanie oferty edukacyjnej i wychowawczej swoich dzieci. Członkowie zespołu mają wiedzę z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, finansów, podatków oraz znają procedury związane z procesem zakładania przedszkola.

Formalności z konsultantem

Już na początku realizacji Philip Morris zdecydował, że do realizacji projektu potrzebne będzie wsparcie zewnętrznego konsultanta, który zna dobrze procedury związane z organizacją przedszkola, ale ma także doświadczenie w kształtowaniu polityki równowagi między życiem osobistym a pracą zawodową. Zarządowi zależy, aby przedszkole firmowe stało się jednym z elementów strategii równowagi rodzina–praca, która będzie w firmie wdrażana. Przetarg wyłonił firmę konsultingową, wspierającą obecnie prace zespołu projektowego. W fazie przygotowawczej uruchomienia projektu do zadań wybranego konsultanta, należało przygotowanie ekspertyzy zawierającej zestaw informacji (analiza finansowa, ryzyka, scenariusze dostępnych rozwiązań, uregulowania prawne, komunikacja) pomocnych w podjęciu decyzji o rozpoczęciu projektu. W dalszej fazie konsultanci odpowiadali za wsparcie przy przeprowadzeniu rekrutacji dla dzieci pracowników Philip Morris i opracowaniu procedur wewnętrznych, pomoc w przygotowaniu niezbędnych dokumentów rejestracyjnych docelowego przedszkola prywatnego, nadzór nad pracami dostosowawczymi budynku, przygotowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

Obecnie prace zespołu projektowego i firmy konsultingowej są na etapie spełniania i dopracowania obowiązujących wymogów formalnych, dzięki którym dofinansowanie przedszkola firmowego z gminy będzie możliwe. Nie są to proste sprawy. Do 30 września w urzędzie gminy zostanie złożony formalny wniosek informujący o zasadach działania prywatnego przedszkola i planowanej liczbie dzieci. PMPL rozważa również możliwość dofinansowania przedszkola z funduszy unijnych. Wspólnie z konsultantami przygotowano wniosek, który jest w trakcie rozpatrywania.

PMPL postanowił, że dla jego pracowników koszty pobytu dziecka w przedszkolu firmowym będą zbliżone do stawek w przedszkolach samorządowych – obecnie w Krakowie jest to kwota ok. 250 zł. Resztę wydatków związanych z prowadzeniem przedszkola pokryje pracodawca. Do końca roku 2010, na drodze przetargu, zostanie wyłoniony operator, który będzie odpowiedzialny za kompleksowe prowadzenie przedszkola.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Cafe Finance

Ogólnopolskie biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK