| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Efektywność kadr na przykładzie doświadczenia firm outsourcingowych

Efektywność kadr na przykładzie doświadczenia firm outsourcingowych

Kluczem do sukcesu firm outsourcingowych jest odpowiedni dobór kadr, dobra organizacja pracy, sprawne procedury i wykorzystanie wypróbowanych narzędzi. Firma outsourcingowa, aby zmotywować pracowników i zachęcić ich do wytężonej pracy, musi także umieć odpowiadać na potrzeby swoich specjalistów, dbać o ich komfort i ciągły rozwój.

Możliwości

Dbanie o rozwój osobisty pracowników to nie tylko udział w szkoleniach i treningach. To także stawianie zadań o odpowiednim stopniu trudności, interesujących, wymagających innowacyjności i niestandardowych rozwiązań. Realizacja tych zadań sprawia pracownikom satysfakcję i pozwala wierzyć w swoje rosnące możliwości.

Dobra komunikacja

Niezwykle ważne jest to, by pracownicy rozumieli decyzje kierownictwa, umieli umiejscowić swoje zadania w strukturze działań firmy, nie bali się zadawać pytań i na bieżąco rozwiązywali trudności. Dobra komunikacja jest niezwykle ważna zwłaszcza w kluczowych dla pracowników momentach, np. w przypadku przejęcia działu przez firmę outsourcingową lub w chwili pojawienia się nowego kluczowego klienta. Jest również istotna dla pracowników wiedzy, którzy mają silną potrzebę rozumienia kontekstu wydarzeń. Narzędziami, które się wykorzystuje do efektywnego komunikowania się, są spotkania, intranet, wydawnictwa firmowe, tablice ogłoszeń, listy i e-maile kierowane bezpośrednio do pracowników, firmowe grupy dyskusyjne itp.

Firma outsourcingowa, jako zewnętrzny wykonawca usługi, obsługuje różnych klientów, często pracując pod ich nazwą. Na pewno jest to jednym z czynników osłabiających lojalność i przywiązanie do marki pracodawcy u zatrudnionych przez niego osób – tłumaczy Iga Mettler, HR Manager firmy ArchiDoc, oferującej profesjonalne usługi zarządzania dokumentami. – Bardzo ważną rolę w takich organizacjach odgrywa więc komunikacja wewnętrzna, która wzmacnia identyfikację zespołu z celami przedsiębiorstwa i pomaga budować jego wizerunek. Oczywiście musi iść to w parze z systemem motywacyjnym, także w formie pozafinansowej, np.: zapewnienie dobrej atmosfery w firmie, życzliwe relacje między pracownikiem a przełożonym, elastyczne godziny pracy czy przyjazny system kontroli i oceny – twierdzi.

Codzienne zadania

Wiele firm outsourcingowych szczególną wagę przykłada do bardzo precyzyjnego określenia codziennych zadań pracownika i pracy nad poprawą ich wykonalności. Okazuje się bowiem, że konsekwentne wdrażanie oraz systematyczne egzekwowanie realizacji postawionych zadań i wytyczonych celów jest znacznie efektywniejsze od tworzenia rozbudowanych i finezyjnych programów ogólnych. Daje też możliwość uczenia się przez doświadczenie i bieżącej poprawy wyników. Na tym etapie ważną rolę odgrywają menedżerowie. To oni transponują główne cele biznesowe i oczekiwania klientów firmy na konkretne cele każdego pracownika. Odbywa się to poprzez:

  • narzędzia pracy ściśle określające i monitorujące wykonanie codziennych zadań,
  • rozwinięte standardy i procedury kontrolne ze strony przełożonego (procedury raportowania, metody bieżącego zbierania danych, systemy informatyczne),
  • ściśle określone i monitorowane zakresy obowiązków,
  • korzystanie ze sprawdzonych metod i know-how wypracowanego przy realizacji wielu projektów outsourcingowych.

Standaryzacja wykonywania zadań i dbałość o procedury są bardzo ważnymi elementami pracy usługodawcy outsourcingowego – mówi Małgorzata Mazur, dyrektor zarządzający firmy CPS Accounting zajmującej się outsourcingiem księgowości, kadr i płac. – Dzięki nim każdy pracownik wie, jaką pracę ma w danej chwili wykonać, każdy dokument ma swoje miejsce i znany jest czas, w jakim zostaną przeprowadzone wszystkie potrzebne operacje. To zwiększa efektywność pracy i daje pełną kontrolę osobom odpowiedzialnym za realizację procesów – mówi.

reklama

Autor:

starszy konsultant biura prasowego Prime Speakers

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Premiere Design

Architektura Wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »