| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Efektywność kadr na przykładzie doświadczenia firm outsourcingowych

Efektywność kadr na przykładzie doświadczenia firm outsourcingowych

Kluczem do sukcesu firm outsourcingowych jest odpowiedni dobór kadr, dobra organizacja pracy, sprawne procedury i wykorzystanie wypróbowanych narzędzi. Firma outsourcingowa, aby zmotywować pracowników i zachęcić ich do wytężonej pracy, musi także umieć odpowiadać na potrzeby swoich specjalistów, dbać o ich komfort i ciągły rozwój.

Odpowiedni dobór kadr

Jednym z najważniejszych czynników warunkujących sukces zarządzania w firmach outsourcingowych jest odpowiedni dobór i strukturalizacja kadr. Odbywa się to na dwóch poziomach. Pierwszym z nich jest precyzyjne ustalanie priorytetów i profilów osobowościowych w procesie rekrutacji. Wspomniana firma Target z założenia nie przyjmuje do pracy osób, które zdecydowanie wyróżniają się w gronie kandydatów.

Wybierając przedstawicieli handlowych do obsługi naszych klientów, poszukujemy tych kandydatów, którzy nie tylko doskonale dadzą sobie radę z powierzonymi zadaniami, lecz także będą mieli wysoką satysfakcję z pracy i zostaną z nami przynajmniej kilka lat – tłumaczy Łukasz Gajewski, prezes Spółki Target BPO. – Zależy nam na budowaniu długotrwałych, satysfakcjonujących relacji, a nie na spełnianiu wysokich oczekiwań młodych, nadprzeciętnie zdolnych osób. Oczywiście w naszej centrali pracują doskonali specjaliści, których można by zaliczyć do ludzi wyjątkowo zdolnych i ambitnych. Jest to jednak ścisłe kierownictwo, przeszkolone i wypróbowane w wielu sytuacjach. W terenie pracują dla nas zaufani, nastawieni na ciężką pracę przedstawiciele handlowi – dodaje.

Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku przejęcia przez usługodawcę outsourcingowego części kadr. Aby uzyskać pożądany efekt (wzrost efektywności pracy), firma dokonuje reorganizacji struktury i zadań działu, przeprowadza szkolenia, narzuca nowe standardy. Nie wszystkim zatrudnionym to odpowiada, co często ma podłoże psychologiczne. Na tym etapie ważne jest, by w dobrej atmosferze pozwolić odejść tym osobom, które nie chcą podejmować nowych wyzwań, a szczególnie zadbać o te, które są gotowe wnosić do przedsiębiorstwa całe swoje zaangażowanie, doświadczenie i wiedzę.

System szkoleń i ścieżki rozwoju

Jednym z najważniejszych elementów pozwalających na podnoszenie kompetencji (a co za tym idzie, efektywności) oraz zadowolenia z pracy specjalistów jest dobrze przygotowany system szkoleń i danie pracownikom możliwości satysfakcjonującego rozwoju osobistego.

Dla przykładu firma Infosys BPO Poland korzysta z rozbudowanego systemu szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych. Dla poszczególnych stanowisk specjalnie zaprojektowane są ścieżki szkoleniowe, tak by pracownicy stopniowo mogli rozwijać potrzebne im umiejętności i kompetencje.

Przyjmując nowych pracowników, zwracamy szczególną uwagę na ich predyspozycje i znajomość języków. Pozostałe umiejętności można rozwijać poprzez system szkoleń – mówi Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Poland. – Szkolenia w naszej firmie obejmują zarówno twarde umiejętności, takie jak specjalistyczna wiedza czy posługiwanie się konkretnymi aplikacjami komputerowymi, jak i miękkie, np. dotyczące umiejętności obsługi klienta i pracy w zespole. Zajęcia przeprowadzane są często przez wyspecjalizowanych trenerów wewnętrznych, którzy podróżują między jednostkami firmy, co zapewnia wymianę wiedzy między różnymi centrami działającymi w ramach grupy Infosys i jej unifikację – mówi.

reklama

Autor:

starszy konsultant biura prasowego Prime Speakers

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »