| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Doskonałość w każdym calu czyli wizja zarządzania według Toma Petersa

Doskonałość w każdym calu czyli wizja zarządzania według Toma Petersa

Tom Peters należy do największych wizjonerów biznesu, a jego książki określają paradygmat rozwoju współczesnego zarządzania. Jednak to nie zaskakująca popularność, mająca swój wyraz w zajmowanej od lat wysokiej lokacie na liście guru menedżmentu Forbesa, jest najciekawszym elementem składającym się na jego pozycję. O sukcesie Toma Petersa nie przesądza również, a przynajmniej nie bezpośrednio, to, o czym pisze.

„Nie gadaj, tylko działaj”

Peters jest mistrzem anegdoty i to właśnie taka forma narracji najlepiej oddaje nacisk kładziony przez niego na praktykę, najważniejszy z ośmiu wymienianych w „In Search of Excellence” czynników decydujących o biznesowej doskonałości. Działanie w wizji zarządzania proponowanej przez Petersa nie jest po prostu realizowaniem tych lub innych założeń strategicznych. To naczelna zasada przyświecająca każdej innej regule nowej gospodarki, promująca aktywność, nawet w przypadku porażki, ponad wykalkulowany, ale umiarkowany sukces. „Karzmy umiarkowane sukcesy, nagradzajmy genialne pomyłki” – takim mottem rozpoczyna się rozdział poświęcony pracy w niedawno przetłumaczonej na język polski książce „Reimagine!” (polskie wydanie: „Biznes od Nowa”3). Warto tutaj przytoczyć wszystkie osiem przykazań zarządzania, sformułowanych pierwotnie przez Petersa i Watermana jako tematy prezentacji przygotowywanej dla PepsiCo, które następnie stały się kośćcem wizji przedstawionej w „In Search of Excellence”:

  1. Orientuj się na działanie.
  2. Bądź blisko klienta.
  3. Dawaj swobodę działania i wspieraj innowacyjność.
  4. Rozwijaj kulturę organizacyjną firmy.
  5. Rób to, na czym się znasz.
  6. Źródłem wartości i jakości Twojej firmy są pracownicy.
  7. Nie mnóż menedżerów ponad potrzebę.
  8. Jasno określaj wartości i dawaj swobodę działania na poziomie klienta.

To właśnie powyższe cechy określały specyfikę słynnych 43 firm, które znalazły się na short list przedsiębiorstw „robiących fajne rzeczy”. I to właśnie one przesądziły o formie, jaką przyjął model zarządzania „postmodernistycznych korporacji”.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Autor odpowiada za komunikację w firmie BIGRAM SA Personnel Consulting

Źródło:

INFOR
PIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Simpkins & Co Solicitors

Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK