| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wizja na celowniku

Wizja na celowniku

Sformułowana misja i wizja firmy to standard w każdej niemal organizacji. Często jednak zdarza się, że są to deklaracje pozostające tylko na papierze. Co więc zrobić, aby wizja firmy była znana pracownikom, akceptowana przez nich i na co dzień realizowana? Praktyczne metody działania i osiągnięte efekty pokazuje przykład firmy Auchan Polska.

Pierwsze rezultaty

Proces informowania i przekazywania wizji przyniósł firmie konkretne rezultaty. Pracownicy zaczęli zgłaszać swoje uwagi na temat komunikacji wewnętrznej i funkcjonowania organizacji. Pojawiły się opinie, że ludzie zaczęli lepiej się poznawać także w sytuacjach poza sklepami Auchan, zaczęli się bardziej integrować, np. podczas warsztatów (nie tylko z wizji, ale np. z budowania zespołu), uzyskali możliwość wypowiadania się na tematy związane z życiem codziennym firmy. Poczuli się osobami, których opinia jest ważna i których opinia ma znaczenie także w sprawach najważniejszych dla przedsiębiorstwa. Pojawiła się też sugestia ze strony załogi, aby spotkania zapoczątkowane tematyką wizji firmy prowadzić dalej, aby kontynuować dialog w tak otwartej formule.

Komitet wizji i forum prawnicze

Kolejnym etapem projektu było powołanie komitetu wizji. Dorota Patejko mówi, że powstał on właśnie w odpowiedzi na pytania pracowników o dalszy ciąg spotkań związanych z informowaniem, przekazywaniem refleksji i opinii na temat ważnych spraw dotyczących życia firmy i spraw, których osią jest wizja firmy. Komitet stał się zatem instrumentem komunikacji wewnętrznej dotyczącej oczekiwań pracowników wobec pracodawcy i odwrotnie – pracodawcy wobec załogi.

Rozszerzeniem tego procesu było forum pracownicze – miejsce, które miało na celu koncentrowanie opinii, ale i niepokojów załogi w kwestiach związanych z wizją firmy i własnymi wyobrażeniami i aspiracjami. Jego przedstawiciele (wybrani najlepsi pracownicy z poszczególnych obszarów firmy) brali udział w warsztatach z zakresu komunikacji, wzmacniania siły przekazu i poczucia wartości, rozpoznawania profili osobowości i dobierania odpowiednich do nich metod komunikacji, sposobów przekonywania innych do siebie. W każdym prowadzonym dla przedstawicieli forum pracowniczego warsztacie podejmowany był temat wizji i skuteczności w jej przekazywaniu współpracownikom.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Dębska

Prawnik i menadżer LexOmni.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »