| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wizja na celowniku

Wizja na celowniku

Sformułowana misja i wizja firmy to standard w każdej niemal organizacji. Często jednak zdarza się, że są to deklaracje pozostające tylko na papierze. Co więc zrobić, aby wizja firmy była znana pracownikom, akceptowana przez nich i na co dzień realizowana? Praktyczne metody działania i osiągnięte efekty pokazuje przykład firmy Auchan Polska.

Pierwsze rezultaty

Proces informowania i przekazywania wizji przyniósł firmie konkretne rezultaty. Pracownicy zaczęli zgłaszać swoje uwagi na temat komunikacji wewnętrznej i funkcjonowania organizacji. Pojawiły się opinie, że ludzie zaczęli lepiej się poznawać także w sytuacjach poza sklepami Auchan, zaczęli się bardziej integrować, np. podczas warsztatów (nie tylko z wizji, ale np. z budowania zespołu), uzyskali możliwość wypowiadania się na tematy związane z życiem codziennym firmy. Poczuli się osobami, których opinia jest ważna i których opinia ma znaczenie także w sprawach najważniejszych dla przedsiębiorstwa. Pojawiła się też sugestia ze strony załogi, aby spotkania zapoczątkowane tematyką wizji firmy prowadzić dalej, aby kontynuować dialog w tak otwartej formule.

Komitet wizji i forum prawnicze

Kolejnym etapem projektu było powołanie komitetu wizji. Dorota Patejko mówi, że powstał on właśnie w odpowiedzi na pytania pracowników o dalszy ciąg spotkań związanych z informowaniem, przekazywaniem refleksji i opinii na temat ważnych spraw dotyczących życia firmy i spraw, których osią jest wizja firmy. Komitet stał się zatem instrumentem komunikacji wewnętrznej dotyczącej oczekiwań pracowników wobec pracodawcy i odwrotnie – pracodawcy wobec załogi.

Rozszerzeniem tego procesu było forum pracownicze – miejsce, które miało na celu koncentrowanie opinii, ale i niepokojów załogi w kwestiach związanych z wizją firmy i własnymi wyobrażeniami i aspiracjami. Jego przedstawiciele (wybrani najlepsi pracownicy z poszczególnych obszarów firmy) brali udział w warsztatach z zakresu komunikacji, wzmacniania siły przekazu i poczucia wartości, rozpoznawania profili osobowości i dobierania odpowiednich do nich metod komunikacji, sposobów przekonywania innych do siebie. W każdym prowadzonym dla przedstawicieli forum pracowniczego warsztacie podejmowany był temat wizji i skuteczności w jej przekazywaniu współpracownikom.

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

dr Michał Wilk

radca prawny, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK