| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Efektywność biznesowa dzięki pracy zespołowej w Kompanii Piwowarskiej – studium przypadku

Efektywność biznesowa dzięki pracy zespołowej w Kompanii Piwowarskiej – studium przypadku

Z myślą o większej efektywności biznesowej Region Centrum Kompanii Piwowarskiej wraz z firmą partnerską podjęły się realizacji projektu, który został nazwany „Silniejsi Razem” i już sama nazwa w sposób bezpośredni mówi o celach programu.

Kluczowy zespół w Dystrykcie stanowi sprzedaż. Dlatego warsztat dystryktowy został podzielony na dwie części. Pierwsza część przeznaczona była tylko dla kierowników sprzedaży i kierownika Dystryktu. Otrzymali oni informację zwrotną na podstawie badania Extended DISC. Była to część poświęcona budowaniu lepszych więzi między nimi jako członkami zespołu, przypominająca nieco to, co działo się wcześniej w zespole zarządzającym Regionu. Na tę część warsztatu przeznaczono 5 godzin, dzięki czemu członkowie zespołu sprzedaży mogli się lepiej poznać i zrozumieć swoją różnorodność, którą wnoszą do wspólnej pracy.

W drugiej części warsztatu uczestniczyli wszyscy, czyli do zespołu kierowników sprzedaży dołączyli menedżerowie działu logistyki, marketingu, kredytów i HR. W tej części uczestniczył też dyrektor Regionu. W tym procesie duży nacisk położono na ujawnienie i zrozumienie wzajemnych oczekiwań w stosunku do każdego z działów. Wszystkie zostały wizualizowane, dzięki czemu powstał obraz kluczowych wyzwań dla danego Dystryktu. Pracownicy reprezentujący poszczególne działy mieli możliwość odniesienia się do oczekiwań skierowanych wobec nich przez pozostałe działy. Ujawniono wiele problemów. Niektóre z nich dotyczyły Dystryktu, jak również zidentyfikowano problemy, które należało rozwiązać na forum całego Regionu. Jeśli było to możliwe, problem rozwiązywano podczas warsztatu, a jeśli nie, ustalano możliwości jego rozwiązania. Kluczowa i niezwykle pomocna (szczególnie w przypadku zagadnień wykraczających ponad Dystrykt) była obecność dyrektora Regionu i jego oczekiwania w stosunku do współpracy poszczególnych działów. Wiarygodność całego procesu wzmocniło to, że dyrektor zobowiązał się rozwiązać problemy na poziomie Regionu – efekty były widoczne już po kilku dniach.

Pomiar rezultatów

O rezultatach procesu świadczą m.in. wyniki badania opinii uczestników, których zapytano, na ile uważają oni ten proces za użyteczny i na ile spełnił on ich oczekiwania. Plan operacyjny, który został stworzony na warsztatach przez Region Centrum, został uznany za najlepszy plan operacyjny w ramach Kompanii Piwowarskiej. Plan ten został przedstawiony wszystkim pracownikom Regionu, tak by każdy miał świadomość, dokąd zmierza Region i jakie są jego najważniejsze cele w trudnym okresie kryzysu.

Problemy lokalne dotyczące Dystryktów były zgłaszane i rozwiązywane na warsztatach. Problemy systemowe dotyczące Regionu lub nawet całej Kompanii Piwowarskiej trafiały do dyrektora i były rozwiązywane na spotkaniu managementu Regionu albo zgłaszane do zespołu MFT. Ten zespół rozwiązywał problem i wdrażał jego rozwiązanie w Regionie. Jeżeli nie dało się rozwiązać problemu na poziomie Regionu, dyrektor Regionu mógł zaproponować pewne rozwiązanie na forum firmy. Jakość komunikacji znacznie się poprawiła.

Dalsze kroki

Region Centrum nie traktuje programu Silniejsi Razem jako pojedynczego szkolenia lub warsztatu, ale jako proces, który cały czas trwa. U top managementu Regionu widać pozytywną zmianę w sposobie komunikacji i rozwiązywania problemów. W Dystryktach jest to wciąż jeszcze niewystarczające. Zyskiem z całej inwestycji jest dobrze funkcjonujący zespół oparty na zasadach dobrej komunikacji, a więc dobrej pracy, który stanowi przepustkę do lepszych wyników w Regionie.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »