| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Filar strategii firmy

Filar strategii firmy

Opracowanie i wprowadzenie w życie nowego modelu kompetencyjnego trwało w Lukas Banku SA tylko trzy miesiące. Projekt dotyczył ponad 6 tys. pracowników w całej Polsce, a jednym z największych sukcesów jego inicjatorów było odwzorowanie specyfiki firmy w modelu obejmującym zarówno kadrę menedżerską, jak i pracowników w poszczególnych obszarach banku.

Komunikacja wewnętrzna

Do zadań specjalistów kadrowych należało także przekazanie przejrzystej informacji na temat nowego modelu kompetencji. W tym celu prowadzone były szkolenia i prezentacje dla najwyższej kadry kierowniczej i menedżerów liniowych. Ten proces trwa nadal. Powodzenie projektu zależy zwłaszcza od menedżerów liniowych, którzy mają najbliższy i codzienny kontakt z pracownikami; oni najlepiej znają swoich podwładnych i mogą przygotować szczegółowy plan rozwoju ich kompetencji.

Lukas Bank SA – bank obsługujący finanse klientów indywidualnych oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Od 2001 r. jego strategicznym akcjonariuszem jest Crédit Agricole. Zatrudnia około 6,1 tys. pracowników, obsługuje obecnie 7,5 mln klientów detalicznych i małych firm za pośrednictwem sieci sprzedaży na terenie całej Polski.

PRZYKŁAD

Kompetencja „Świadomość organizacyjna”

Definicja: realizuje cele organizacji, rozumiejąc rolę i miejsce swojego stanowiska w banku.

Na ocenę „Spełnia wymagania” – przykłady dwóch z czterech zachowań:

  • wykonuje zadania, biorąc pod uwagę procesy w organizacji, tj. zna specyfikę pracy poszczególnych departamentów, odbiorców swojej pracy, rozumie potrzeby i oczekiwania swojego klienta wewnętrznego,
  • w celu wykonania zadania efektywnie komunikuje się z odpowiednimi jednostkami i poziomami organizacji.

Na ocenę „Powyżej wymagań” – przykłady trzech z czterech zachowań:

  • przekazuje informacje dotyczące swojego obszaru współpracującym z nim osobom z innych obszarów banku,
  • wykonuje swoją pracę, uwzględniając projekty toczące się w firmie. Gdy ma taką możliwość, chętnie bierze udział w projektach, działa na rzecz innych departamentów, mając na względzie cele całej organizacji,
  • uwzględnia w swojej pracy to, co dzieje się w otoczeniu zewnętrznym banku, swoim zachowaniem i postawą kreuje pozytywny wizerunek banku.

Skala:

A. wymaga poprawy

B. spełnia wymagania

C. powyżej wymagań

D. wyróżniający

Autor:

dziennikarz specjalizujący się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Gos

Prawnik w KONDRAT Kancelarii Prawno-Patentowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »