| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Filar strategii firmy

Filar strategii firmy

Opracowanie i wprowadzenie w życie nowego modelu kompetencyjnego trwało w Lukas Banku SA tylko trzy miesiące. Projekt dotyczył ponad 6 tys. pracowników w całej Polsce, a jednym z największych sukcesów jego inicjatorów było odwzorowanie specyfiki firmy w modelu obejmującym zarówno kadrę menedżerską, jak i pracowników w poszczególnych obszarach banku.

Komunikacja wewnętrzna

Do zadań specjalistów kadrowych należało także przekazanie przejrzystej informacji na temat nowego modelu kompetencji. W tym celu prowadzone były szkolenia i prezentacje dla najwyższej kadry kierowniczej i menedżerów liniowych. Ten proces trwa nadal. Powodzenie projektu zależy zwłaszcza od menedżerów liniowych, którzy mają najbliższy i codzienny kontakt z pracownikami; oni najlepiej znają swoich podwładnych i mogą przygotować szczegółowy plan rozwoju ich kompetencji.

Lukas Bank SA – bank obsługujący finanse klientów indywidualnych oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Od 2001 r. jego strategicznym akcjonariuszem jest Crédit Agricole. Zatrudnia około 6,1 tys. pracowników, obsługuje obecnie 7,5 mln klientów detalicznych i małych firm za pośrednictwem sieci sprzedaży na terenie całej Polski.

PRZYKŁAD

Kompetencja „Świadomość organizacyjna”

Definicja: realizuje cele organizacji, rozumiejąc rolę i miejsce swojego stanowiska w banku.

Na ocenę „Spełnia wymagania” – przykłady dwóch z czterech zachowań:

  • wykonuje zadania, biorąc pod uwagę procesy w organizacji, tj. zna specyfikę pracy poszczególnych departamentów, odbiorców swojej pracy, rozumie potrzeby i oczekiwania swojego klienta wewnętrznego,
  • w celu wykonania zadania efektywnie komunikuje się z odpowiednimi jednostkami i poziomami organizacji.

Na ocenę „Powyżej wymagań” – przykłady trzech z czterech zachowań:

  • przekazuje informacje dotyczące swojego obszaru współpracującym z nim osobom z innych obszarów banku,
  • wykonuje swoją pracę, uwzględniając projekty toczące się w firmie. Gdy ma taką możliwość, chętnie bierze udział w projektach, działa na rzecz innych departamentów, mając na względzie cele całej organizacji,
  • uwzględnia w swojej pracy to, co dzieje się w otoczeniu zewnętrznym banku, swoim zachowaniem i postawą kreuje pozytywny wizerunek banku.

Skala:

A. wymaga poprawy

B. spełnia wymagania

C. powyżej wymagań

D. wyróżniający

Polecamy artykuły

Autor:

dziennikarz specjalizujący się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami

Źródło:

INFOR
Komplet publikacji: Zarządzanie pracownikami, candidate i employee experience89.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

PLISZKA inżyniering przeciwpożarowy

PLISZKA inżyniering przeciwpożarowy od 1989 roku działa na polu zwiększenia świadomości społecznej w zakresie profilaktyki i bezpieczeństwa przeciwpożarowego w domach, biurach, zakładach przemysłowych itp.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK