| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jakie zadania można delegować?

Jakie zadania można delegować?

Jestem menedżerem 17-osobowej grupy handlowców. Zwolnienia, jakie miały miejsce w naszej firmie, spowodowały, że przekazano pod moją opiekę dodatkową dziesięcioosobową grupę handlową. Jak mam poradzić sobie z dodatkowymi obowiązkami? Jakie zadania mogę delegować? Na co zwrócić uwagę podczas delegowania?

Delegowanie jako czynnik motywacyjny

Bardzo dobry efekt daje powiązanie delegowanych zadań z planami działu, a nawet całej firmy. Pracownik musi wiedzieć, jakie znaczenie dla organizacji ma właśnie to zadanie. Zmotywujmy pracownika do działania, nawiązując do jego mocnych stron i celu, jaki ma być osiągnięty (np. zadanie – szybkie wdrożenie nowych handlowców, informacja motywująca dla pracownika, że jest świetnym sprzedawcą i potrafi doskonale przekazywać swoją wiedzę i umiejętności).

Zaplanowanie wykonania zadania

Dowiedzmy się, w jaki sposób pracownik zamierza zrealizować zadanie. Można podpowiedzieć, z jakimi osobami może się kontaktować. Pomóżmy pracownikowi w przewidzeniu i ominięciu zagrożeń na drodze do realizacji delegowanego zadania, nie dając jednak gotowych rozwiązań. W ten sposób zainspirujemy pracowników do generowania pomysłów

Ustalenia

Zapytajmy pracownika, jakich środków do wykonania zadania będzie potrzebował (fundusze, uprawnienia, materiały informacyjne itd.). Bardzo ważnym elementem ustaleń jest też sposób raportowania i monitorowania postępów. Przede wszystkim należy ustalić konkretne terminy zarówno ostatecznego wykonania zadania, jak i realizacji jego poszczególnych etapów.

Kontrola

Zainteresowanie i częste pytania dotyczące przebiegu pracy podkreślają wagę zadania oraz zainteresowanie przełożonego. Nie czekajmy ze sprawdzeniem postępu do wyznaczonego końcowego terminu, ważna jest bieżąca kontrola wykonywania pracy.

Pochwała za wykonane zadanie

Doceniajmy i chwalmy pracowników, jeśli dobrze wywiązali się z powierzonego im zadania. Nie powinniśmy traktować osiągnięć pracowników jak naszych własnych. Jeśli docenimy starania pracowników, którym zostały delegowane zadania i fakt ich sumiennego wykonania, wówczas nie tylko zachęcimy ich do podejmowania kolejnych wyzwań, lecz także zmotywujemy pozostałą część załogi.

Problemy z delegowaniem

Jeżeli zauważymy, iż są problemy z delegowanym zadaniem, nie bierzmy go z powrotem na siebie. Pamiętajmy, iż nikt nie lubi ponosić klęski i uszanujmy godność naszego pracownika.

Jeśli odbierzemy delegowane zadanie, pracownicy będą wiedzieli, iż takie zadanie zawsze będą mogli oddać. W sytuacji kiedy pojawiają się problemy, należy porozmawiać z pracownikiem, zwiększyć monitoring działań oraz delegować zadanie w częściach w miarę poprawy sytuacji. Podczas oceny zadania pamiętajmy o regułach udzielania informacji zwrotnej.

Jak się okazuje delegowanie to jedna z najcenniejszych umiejętności skutecznego menedżera. Sprawnie przeprowadzone delegowanie mobilizuje ludzi do działania, wydobywa z pracowników nieodkryte dotąd pokłady możliwości, poprawia komunikację w grupie oraz przyczynia się do wzrostu produktywności i kreatywności pracowników.


Autor:

właścicielka firmy szkoleniowej Centrum Doskonalenia Kadr Winner

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

autosalon24.pl

Autosalon24.pl powstał w powstał w 2010 roku i jest portalem zarządzanym przez spółkę Autodirect SA. Zadaniem jakie sobie postawiono, było stworzenie pierwszego, polskiego portalu motoryzacyjnego umożliwiającego uzyskanie informacji, porady w wyborze oraz wsparcia w negocjowaniu najkorzystniejszych warunków zakupu, wymarzonego, nowego samochodu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »