| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > W jaki sposób planować i organizować pracę

W jaki sposób planować i organizować pracę

Jestem specjalistą ds. szkoleń w dużej firmie produkcyjnej. Moje obowiązki polegają na dokładnej analizie problemów pracowniczych oraz odpowiednim doborze, zaplanowaniu i koordynowaniu szkoleń. Czasem w natłoku spraw nie mogę nad nimi zapanować. W jaki sposób powinnam zaplanować i organizować pracę własną, aby podnieść swoją efektywność?

Systemy wspomagania

W każdej organizacji pomocny będzie system informatyczny, zawierający wszelkie dane, potrzebne do generowania raportów, a także umożliwiający komunikowanie się działów między sobą. Systemy takie wyposażone mogą być w dane o pracownikach (zaoszczędzisz czas na przeszukiwaniu segregatorów), automatyczne powiadamianie o wcześniej zapisanym wydarzeniu (nie zapomnisz o istotnym zebraniu), CRM pokazujący np. przebieg kontaktów z klientami itp. Wprawdzie nie każdą firmę stać, a i też w wielu przypadkach nie ma potrzeb zastosowania systemu IT. Warto jednak wykorzystywać wszystkie dostępne na komputerze aplikacje.

Asertywność i otwarta komunikacja

W pracy mamy do czynienia z osobami, które nagminnie proszą nas o pomoc, motywując to brakiem czasu lub niedostateczną wiedzą w danym temacie. Oczywiście warto czasem pomóc, jednak w większości przypadków, a przede wszystkim w sytuacji, gdy mamy do wykonania zadania, z których będziemy bezpośrednio rozliczani, trzeba odmówić. Asertywne odmowy mogą okazać się kluczowe, bo wbrew pozorom, minuta po minucie, tracimy swój czas, a nasz plan zostaje zburzony. W komunikacji i jej wpływie na efektywność naszej pracy ważna jest otwartość – czasem bezpośrednie pytanie do kolegi lub wyjaśnienie problemu z przełożonym pozwoli oszczędzić czas i wykorzystać go, realizując własne cele.

Zgubne skutki chaosu

  • Stres wynikający z natłoku spraw, których nie jesteś w stanie ogarnąć
  • Złe samopoczucie fizyczne i psychiczne wynikające ze zdenerwowania i niemożności radzenia sobie z zadaniami
  • Presja czasu i pośpiech, a przez to problemy z koncentracją
  • Zmniejszenie kreatywności, gdyż skupiasz się na wielu niepotrzebnych sprawach
  • Mniejsza efektywność i wydajność
  • Brak satysfakcji z wykonywanej pracy
  • Błędy, które mogą zaważyć na twojej opinii, a i przyczynić się do finansowych kosztów twoich i organizacji
  • Zwolnienie z pracy
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Krucka-Atak

Samodzielny specjalista ds. kadr z wieloletnim doświadczeniem, pasjonatka prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »