| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > W jaki sposób planować i organizować pracę

W jaki sposób planować i organizować pracę

Jestem specjalistą ds. szkoleń w dużej firmie produkcyjnej. Moje obowiązki polegają na dokładnej analizie problemów pracowniczych oraz odpowiednim doborze, zaplanowaniu i koordynowaniu szkoleń. Czasem w natłoku spraw nie mogę nad nimi zapanować. W jaki sposób powinnam zaplanować i organizować pracę własną, aby podnieść swoją efektywność?

Zarządzanie sobą w czasie

Jest to odpowiednie „żonglowanie” działaniami, które trzeba wykonać w określonym czasie. Warto więc ustalić priorytety, czyli zadania, które muszą zostać wykonane od razu, a które później. Na tej podstawie można zbudować własny grafik. Z pewnością zostanie on zaburzony w ciągu dnia, dlatego przezornie trzeba zostawić 1,5–2 godziny na zadania nagłe, niezaplanowane. Zabierając się za realizację określonych punktów, trzeba pamiętać, że przerywanie pracy nie służy niczemu dobremu – lepiej zatem realizować poszczególne punkty do końca. Należy także uważać na tzw. czasopochłaniacze, czyli nadmiernie komunikatywnych kolegów lub zbytnią drobiazgowość i biurokrację. Warto zastanowić się także, co zajmuje największą ilość czasu i jak można to zmienić. Rozwiązaniem w tym przypadku może być współpraca z firmami zewnętrznymi, np. outsourcing płacowy czy pracowniczy.

5S

Jest to system pięciu reguł, którymi kierują się Japończycy, a które dotyczą naszego stanowiska pracy, czyli bezpośrednio wpływają na efekty. Są to:

  • selekcja.
  • systematyka,
  • sprzątanie,
  • standaryzacja,
  • samodyscyplina.

Selekcja sugeruje zachowanie porządku poprzez pozbycie się niepotrzebnych materiałów i narzędzi. Następnie warto przydzielić miejsce określonym elementom, co pozwoli na ich szybkie użycie – jest to systematyka. Banalne, lecz jakże pomocne, okazuje się sprzątanie, czyli zadbanie o schludne i czyste stanowisko pracy, pozbawione wszystkich niepotrzebnych papierów i rzeczy z pracą niezwiązanych. Standaryzacja to z kolei określenie standardów dnia, czyli stałe wykonywanie wyżej wymienionych czynności. Ostatnią, piątą, regułą jest samodyscyplina, czyli skrupulatne przestrzeganie standardów, tak żeby stały się one nieodzownym elementem naszej pracy.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Redlicki

Aplikant radcowski w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »