| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Czy warto korzystać z usług pracowników tymczasowych

Czy warto korzystać z usług pracowników tymczasowych

Nasza firma zastanawia się nad skorzystaniem z usług pracowników tymczasowych, aby zredukować koszty pracy. Na rynku spotyka się jednak wiele opinii, że z pracownikami tymczasowymi jest wiele kłopotów. Czy zatem w przypadku pracy tymczasowej korzyści są większe niż ewentualne ryzyko? Co zrobić, by uniknąć kiepskich pracowników i nie narażać się na niepotrzebne koszty?

Jakość pracy

Zawsze obok wymiernych korzyści pojawiają się pytania o jakość pracowników tymczasowych, czas realizacji zleceń oraz szybkość reakcji agencji na zamówienia klientów.

Aby szybko i sprawnie zrealizować zlecenie, należy zastosować nowoczesne i sprawdzone w praktyce metody rekrutacji.

Wyniki badań przedstawia przyszłemu pracodawcy przed właściwym procesem selekcji. Zazwyczaj nazywa się to projektem pilotażowym. Jest wtedy czas, by wspólnie z klientem zastanowić się, czy oferta pracy przez niego proponowana, ma szanse spotkać się z zainteresowaniem przyszłych pracowników. W razie ewentualnych niezgodności można również zaproponować klientom dodatkowe rozwiązania (np. transport pracowników z innego regionu). Standardem staje się także przeprowadzenie dopasowanych do indywidualnych wymogów klienta testów manualnych oraz merytorycznych sprawdzających kwalifikacje przyszłych pracowników.

Kiedy więc zastanawiamy się nad ofertą agencyjną, dobrze jest sprawdzić, jakie konkretnie działania oferuje agencja w ramach świadczonej usługi. Zamieszczenie ogłoszeń na portalach internetowych nie rozwiązuje problemu rekrutacji. Potrzebne są dużo bardziej złożone i profesjonalne metody.

Potrzeby klienta

Dobrze przeprowadzony proces selekcji nie zawsze jest jednak gwarantem wysokiej jakości pracy pracowników tymczasowych i ogólnego zadowolenia klienta z samej usługi. Najważniejsze jest doskonałe zrozumienie potrzeb klienta i takie zaprojektowanie kompleksowej obsługi, aby zrealizować jego specyficzne wymagania. Istotną rolę w tym procesie odgrywa koordynator projektu ze strony agencji lub konsultant. Od jakości ich pracy, zaangażowania, wiedzy merytorycznej, zależy najczęściej udana współpraca.

Standaryzacja działań

Agencje powinny także kłaść szczególny nacisk na doskonałość operacyjną poprzez standaryzację działań koordynatora i dobre przygotowanie pracowników tymczasowych do pracy w firmie. Standardem jest m.in. to, że pracownicy tymczasowi otrzymują tzw. pakiety powitalne, które określają np.: zasady współpracy z agencją, regulamin zakładu pracy, jego mapa, informacja o terminie rozpoczęcia pracy, a także telefony kontaktowe do konsultantów i koordynatorów. Na tym jednak nie kończą się zadania koordynatora – podczas pierwszych dni pracy jest on cały czas dostępny dla klienta. Jego zadaniem jest kontrola jakości pracy nowych osób oraz dbałość o zadowolenie obydwu stron. Tak wykonana usługa pozwala niemal całkowicie wyeliminować ryzyko związane z czynnikiem ludzkim, dzięki czemu klient zyskuje gwarancję, że praca zostanie wykonana w odpowiednim czasie i w najlepszy sposób.

Jeszcze nie tak dawno większość firm była przekonana, że dodatkowe koszty związane z korzystaniem z usług agencji pracy tymczasowej przewyższają korzyści. Dziś, patrząc na wydarzenia ostatnich miesięcy, coraz więcej firm rozumie, że jest dokładnie odwrotnie i to korzyści związane z elastycznością zatrudnienia zdecydowanie przewyższają koszty.

UWAGA

Większość profesjonalnych agencji, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z klientem, prowadzi badania rynku pracy, sprawdza dostępność kandydatów, ich kwalifikacje, bada motywacje, mobilność pracowników i weryfikuje oczekiwania finansowe.


Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Redlicki

Aplikant radcowski w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »